کد مطلب: ۱۰۴۸۳

اشتغال زنان در بازار کار غیررسمی/ مشاغل پاره وقت بیمه می‌شوند؟

مشاور وزیر کار با بیان اینکه مشاغل پاره وقت و غیررسمی باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند گفت: مطالعات نشان می دهد زنان بیشتر از مردان درآمد خود را صرف فرزندان می کنند. وحیده نگین با تاکید بر ایجاد شبکه تعاونی های زنان در کشور گفت: با شبکه ای شدن این تعاونی ها، امکان شناخت،

مشاور وزیر کار با بیان اینکه مشاغل پاره وقت و غیررسمی باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند گفت: مطالعات نشان می دهد زنان بیشتر از مردان درآمد خود را صرف فرزندان می کنند.

وحیده نگین با تاکید بر ایجاد شبکه تعاونی های زنان در کشور گفت: با شبکه ای شدن این تعاونی ها، امکان شناخت، تعامل، اطلاع رسانی و آموزش بین تعاونی های زنان فراهم می شود.

مشاور وزیر کار افزود: نیاز بازار در سطح این شبکه ها اطلاع رسانی می شود و برای ایجاد ارزش افزوده، تعاونی ها برای تولید نیاز سایر شرکت های تعاونی فعالیت و از محصولات سایر شرکت ها تغذیه می کنند.

وی یادآورشد: در وزارت تعاون، کار و رفاه از طریق سازمان ها، صندوق ها و بانک های زیر مجموعه این وزارتخانه می توان شبکه ای فراهم کرد تا خدمات و نیازهای تعاونی ها از طریق ادارات شناسایی و شرایط راه اندازی تعاونی های جدید تسهیل شود.

نگین گفت: زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور در توسعه اقتصادی - اجتماعی نقش دارند و با وجود قوانین و مقرارتی در اسناد بالادستی، مشاهده می شود که شرایط و فرصت استفاده از توانمندی بانوان فراهم نشده است.

این مقام مسئول در وزارت کار بیان داشت: مطالعات نشان می دهد زنان بیشتر از مردان درآمد خود را صرف فرزندان می کنند که این موضوع می تواند پایه های توسعه کشور را محکم تر کند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی که اقتصاد کشور نیازمند مقاوم سازی است نمی توان توانایی زنان را به عنوان نیمی از جمعیت کشور نادیده گرفت افزود: به کارگیری این قشر از جامعه، نیازمند برنامه ریزی است و خود بانوان باید برای به کارگیری توانمندی های خود تلاش کنند.

مشاور وزیر کار ادامه داد: تعاونی ها ابزار بسیار مهمی برای حضور و مشارکت اجتماعی بانوان هستند ولی با وجود اینکه در سال های اخیر زنان جامعه توانستند شکاف بین زنان و مردان را در زمینه آموزش و تحصیلات از بین ببرند، اما همچنان بین کارآفرینی و اشتغال این دو گروه فاصله زیادی وجود دارد.

نگین خاطرنشان کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری زنان دو برابر مردان است و زنان در بخش های غیررسمی شاغل هستند که این موضوع مشکلاتی به همراه دارد. وی گفت: ۸۱ درصد بیمه شدگان را مردان و ۱۹ درصد را زنان تشکیل می دهند که این موضوع به دلیل اشتغال زنان در مراکز غیررسمی است.

وی تاکید کرد: در صورتی که وزارت کار با سیاست گذاری و برنامه ریزی، مشاغل پاره وقت و غیررسمی را تحت پوشش بیمه های اجتماعی قرار دهد، کمک بزرگی به اشتغال زنان خواهد شد.

مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.