کد مطلب: ۶۸۵۹۶۶

بارش‌های سیل‌خیز تهران تا چه زمان ادامه دارد؟

بارش‌های سیل‌خیز تهران تا چه زمان ادامه دارد؟

وقوع سیل در تهران و ۱۸ استان دیگر، تلفات جانی و مالی زیادی در پی داشت. اما این بارش‌های سیل‌خیز تا چه زمان ادامه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین گزاش‌های هواشناسی می‌گوید احتمال بارش باران‌های تند و سیل‌خیز تا روز یکشنبه ۹ مرداد ماه ادامه دارد. به عبارت دیگر، هواشناسی برای جمعه، شنبه و یکشنبه در تهران بارش شدید باران را گزارش کرده است.

آنگونه که هواشناسی اعلام کرده در طول روز کمتر باید منتظر بارش باران بود. اما در هنگام عصر و ساعات آغازین شب احتمالا با بارش‌های کوتاه اما تند و با حجم بالا مواجه خواهیم بود.

شدت ریزش باران به قدری است که ستاد مدیریت بحران تهران سه روز کامل آماده‌باش اعلام کرده و گفته احتمال جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی وجود دارد.

اما علت بارش‌های عجیب در تابستان چیست؟ حسین اردکانی، یکی از پیشکسوتان صنعت هواشناسی گفته پدیده جوی "مانسون" از سه‌شنبه وارد ایران شده و به سمت هرمزگان و قسمتی از فارس حرکت کرده و طی روزهای آتی، مرکز ایران را در بر خواهد گرفت همچنین غرب ایران نیز شاهد بارندگی خواهیم بود.

به گفته این کارشناس هواشناسی،‌ مرکز این سیستم مانسون به سمت مسقط و عدن است و رطوبت این سیستم که از خلیج فارس به طرف ایران سرریز می‌شود باعث رگبار موقت، رعد و برق و بارندگی سیل‌آسای نقطه‌ای می‌شود و قسمتی از مرکز ایران را متاثر می‌کند.

جدیدترین اخبار مربوط به سیل تهران و دیگر استان‌ها را در گزارش زیر بخوانید:

جدیدترین اخبار از سیل و بارش‌های اخیر کشور/ ۱۶ نفر در سیل فیروزکوه مفقود هستند

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.