کد مطلب: ۸۷۰۴۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:‌

ایردراپ ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کند؟ (Cryptocurrency Airdrop)

ایردراپ ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کند؟ (Cryptocurrency Airdrop)

ایردراپ، در صنعت ارزهای دیجیتال، رویکردی بازاریابی است که شامل ارسال کوین یا توکن به آدرس‌های کیف پول به منظور ارتقاء آگاهی از یک ارز جدید یا میزان گردش آن است.

امیرمحمد شریفی| به گزارش تجارت‌نیوز ، ایردراپ ارز دیجیتال یک استراتژی بازاریابی است شامل ارسال کوین یا توکن به آدرس کیف پول؛ مقادیر کمی از ارز جدید به صورت رایگان یا در ازای سرویسی کوچک، مانند بازتوییت پست شرکت صادرکننده ارز، به کیف پول اعضای فعال جامعه بلاک‌چین ارسال می‌شود. هدف نهایی ایردراپ کریپتو ارتقاء آگاهی و گردش بیشتر یک توکن یا کوین جدید است.

آشنایی با ایردراپ

ایردراپ کریپتو فعالیتی تبلیغاتی است که معمولاً توسط استارت‌آپ‌های مبتنی بر بلاک‌چین برای کمک به راه‌اندازی یک پروژه ارز دیجیتال انجام می‌شود. هدف آن گسترش آگاهی در مورد پروژه ارزهای دیجیتال و ترغیب افراد بیشتری به شرکت در عرضهٔ اولیه کوین (ICO) است.

ایردراپ‌ها عموماً در وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی و اگروه‌هلی ارزهای دیجیتال تبلیغ می‌شود. کوین یا توکن‌ها فقط به کیف پول‌های خاص بر اساس شبکه بلاک‌چین ارسال می‌شود.

برای واجد شرایط بودن دریافت ایردراپ، ممکن است یک گیرنده نیاز داشته باشد که حداقل مقداری ارز دیجیتال را در کیف پول خود نگه دارد. از طرف دیگر، آنها ممکن است به ازای هدیه، نیاز به انجام یک کار خاص داشته باشند، مانند پست کردن در مورد ارز جدید در رسانه‌های اجتماعی، ارتباط با یک عضو خاص از پروژه بلاک‌چین، یا نوشتن یک پست وبلاگ.

ایردراپ‌های ارز دیجیتال با اشاره به ایردراپ‌های فیزیکی با استفاده از هواپیما نام‌گذاری شده‌اند. ایردراپ‌های هوایی با استفاده از هواپیما مستلزم تحویل منابع (مانند سلاح، غذا یا دارو) است که به‌طور فیزیکی از آسمان به زمین پایین می‌آیند.

انواع ایردراپ ارزهای دیجیتال

ایرداپ‌های استاندارد

در ایردراپ استاندارد، شرکت‌کنندگانی که علاقه‌مند به دریافت ایردراپ هستند، به سادگی علاقه خود را برای دریافت ایردراپ ابراز می‌کنند. شرکت‌کننده باید یک آدرس کیف پول معتبر ارائه دهد و برخی از ایردراپ‌ها ممکن است، به اطلاعات اضافی فراتر از این نیاز داشته باشند.

ایردراپ‌های استاندارد معمولاً مقدار مشخصی از توکن‌ها برای توزیع با محدودیت در تعداد توکن‌های دریافتی هر فرد دارند. بنابراین، برخی از ایردراپ‌های استاندارد به زمان حساس هستند. اگرچه این نوع ایردراپ‌ها به دلیل سادگی محبوب هستند، اما مشکلات متعددی دارند. هیچ چیزی مانع از ایجاد کیف پول‌های متعدد برای تخلیه سریع مقدار ایردراپ توسط یک کاربر نمی‌شود -یک فرد می‌تواند با ساختن چندین کیف پول، بارها در ایردراپ شرکت کند. بنابراین، در چنین ایردراپ‌هایی ممکن است، دریافت هدیه برای همگان آسان نباشد و مقدار ایردراپ توسط افراد محدودی تخلیه شود.

ایردراپ‌های جایزه‌دهنده (Bounty)

ایردراپ‌های جایزه‌دهنده زمانی اتفاق می‌افتد که کاربران وظایف خاصی را انجام می‌دهند و به‌ازای آن از ایردراپ بهره‌مند می‌شوند. این وظایف اغلب مستلزم افزایش آگاهی از یک پروژه با ارسال پست در رسانه‌های اجتماعی یا بازنشر یک توییت اخیر در مورد پروژه است.

ایردراپ برای صاحبان کوین یا توکن

این نوع ایردراپ بر اساس این‌که چه کسی توکن‌های موجود را در اختیار دارد و چه تعداد توکن دارد، به‌طور خودکار رخ می‌دهد. از آنجایی که کیف پول ها و اطلاعات بلاک‌چین بخشی از یک دفتر کل توزیع شده عمومی هستند، همه کاربران بلاک‌چین به کیف پول‌ها و توزیع توکن‌ها به‌صورت شفاف دسترسی دارند و این نوع ایردراپ می‌‌تواند صورت گیرد.

در این نوع ایردراپ، کیف‌پول‌های سنگین‌تر می‌توانند ایردراپ بیشتری دریافت کنند. در واقع، یک روش می‌تواند این باشد که به سنگین‌ترین‌ کیف‌پول‌ها بیشترین ایردراپ تعلق گیرد و باقی کیف‌پول‌ها به نسبت آن از هدیهٔ ایردراپ بهره‌مند شوند.

ایردراپ اختصاصی

ایردراپ اختصاصی زمانی رخ می‌دهد که افراد خاصی به صورت جداگانه و منحصر‌به‌فرد برای ایردراپ انتخاب شوند. تفاوت این است که آنها ممکن است نه بر اساس مقدار توکن‌هایی که دارند، بلکه بر اساس عناصر دیگری مانند زمان صرف شده برای یک پروژه یا تعداد پست‌ها در رسانه‌ها انتخاب شوند. ایردراپ اختصاصی روشی حتی متمرکز‌تر برای پاداش دادن به نزدیک‌ترین افراد به پروژه است و ممکن است ایردراپ را به کیف پول‌هایی بدهد که اصلاً توکنی در خود نداشته باشند.

ایردراپ رافل

برخی از انواع ایردراپ های بالا ممکن است با ایردراپ رافل ترکیب شوند. اغلب، یک پروژه تعداد ایردراپ‌هایی را که می‌خواهند ارائه کنند را بیان می‌کند و افراد را تشویق می‌کند تا در یک قرعه‌کشی آن‌ها را به‌دست آورند. بلیت شرکت در این قرعه‌کشی می‌تواند با نگه داشتن توکن، کسب امتیاز یا صرفاً ابراز علاقه به دست آید.

معمولاً تعداد افرادی که در قرعه‌کشی شرکت می‌کنند، بیش از تعداد ایردراپ‌هاست و در نهایت، برخی به‌صورت رندوم از ایردراپ‌ها منتفع می‌شوند.

ایردراپ راهی برای شرکت‌ها و پروژه‌ها برای افزایش آگاهی از توکن یا کوین خود است. همچنین راهی برای افزایش گردش آن‌ها با دادن آن به هزاران کیف پول مختلف. اگرچه ایردراپ‌ها ارزشمند هستند و ممکن است پول رایگان در نظر گرفته شوند، اما باید دقت شود که «ناهار مجانی وجود ندارد» و در برخی از آن‌ها احتمال کلاهبرداری وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.