خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۰۸۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شراکت اینفورا و مایکروسافت برای افزایش استحکام شبکه اتریوم

شراکت اینفورا و مایکروسافت برای افزایش استحکام شبکه اتریوم

شرکت اینفورا، یکی از پیشگامان زیرساخت کریپتو با هدف غیرمتمرکزسازی زیرساخت اتریوم و افزایش استحکام شبکه، با دو شرکت مایکروسافت و تنسنت همکاری می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در تحولی قابل توجه در دنیای ارزهای دیجیتال، اینفورا، یکی از پیشگامان زیرساخت کریپتو، با شرکت‌های بزرگ وب ۲ از جمله مایکروسافت و تنسنت همکاری کرده است. این همکاری بخشی از تلاش‌های اینفورا برای غیرمتمرکزسازی اجزای کلیدی خدمات خود است، که پس از انتقاداتی مبنی بر نقش مرکزی آن در شبکه اتریوم انجام می‌شود.

اندرو برسلین، مدیر ارشد محصولات در کانسنسیس، شرکت مالک اینفورا، توضیح داد که هزینه و پیچیدگی اجرای خدماتی مانند اینفورا، فرصت‌های همکاری را محدود کرده بود. اما اکنون، با گسترش ارائه‌دهندگان زیرساخت وب ۳، خدماتی مکمل با آنچه اینفورا ارائه می‌دهد، فراهم شده است.

اینفورا برنامه‌های خود برای غیرمتمرکزسازی خدماتش را بیش از یک سال پیش اعلام کرده بود. در تاریخ اوت ۲۰۲۳، شرکت در یک پست توضیح داد که شبکه غیرمتمرکز اینفورا  (DIN)، با فدرال کردن لایه RPC خود آغاز می‌کند و درخواست‌ها را بر اساس یک سیستم فدرال از ارائه‌دهندگان با پیشنهادات متمایز هدایت خواهد کرد.

بر اساس گفته‌های برسلین، DIN  پشتیبانی از شکست برای اتریوم و شبکه لایه ۲ پلی‌گان را ارائه می‌دهد، به این معنی که اینفورا می‌تواند در صورت قطعی، ترافیک را به سایرین ارجاع دهد.

مشکل متمرکز بودن اینفورا

اگرچه اینفورا برای ادامه فعالیت اتریوم ضروری نیست، اما خدمات آن برای تعداد زیادی از برنامه‌های محبوب اتریوم که به آن برای زمان بندی و داده‌های دقیق وابسته هستند، مورد نیاز است. برخی از برنامه‌هایی که از خدمات آن استفاده می‌کنند شامل یونی‌سواپ، کامپاند و بریو می‌شوند.

اینفورا در آوریل ۲۰۲۰ یکی از این رویدادهای قطعی را تجربه کرد که بر عملکرد متامسک و سایر برنامه‌ها تأثیر گذاشت. منتقدان اینفورا همچنین هشدار داده‌اند که یک حمله خوب برنامه‌ریزی شده یا اقدامات قانونی کافی علیه آن به ویژه از سوی بازیگران دولتی می‌تواند به راحتی عملکرد شبکه‌های پشتیبانی شده توسط آن را مختل کند.

کاربران با راه‌اندازی DIN، می‌توانند به روشی ‌مقاوم‌تر نسبت به سانسور به برنامه‌های اتریوم دسترسی پیدا کنند.

همکاری بین اینفورا، مایکروسافت و تنسنت گامی مهم در تقویت اکوسیستم اتریوم است. این موضوع نه تنها نگرانی‌ها در مورد متمرکز بودن را برطرف می‌کند، بلکه راه را برای یک زیرساخت بلاکچین قوی‌تر و قابل اعتمادتر هموار می‌سازد که برای رشد و ثبات مداوم برنامه‌ها و خدمات مبتنی بر اتریوم حیاتی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.