کد مطلب: ۸۹۰۱۶۶

جریمه ۴۶.۷ میلیون دلاری آمازون به‌دلیل نقض پتنت در الکسا

جریمه 46.7 میلیون دلاری آمازون به‌دلیل نقض پتنت در الکسا

آمازون به‌دلیل استفاده غیرقانونی از پتنت‌های فناوری تشخیص گفتار و پردازش زبان طبیعی در الکسا به پرداخت جریمه 46.7 میلیون دلاری محکوم شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، دادگاه فدرال ایالت دلاور، آمازون را به‌دلیل استفاده غیرقانونی از پتنت‌های فناوری تشخیص گفتار و پردازش زبان طبیعی متعلق به شرکت VB Assets در اسپیکرهای هوشمند Echo و دستیار هوشمند الکسا به پرداخت جریمه 46.7 میلیون دلاری محکوم کرد.

براساس گزارش رویترز، هیئت‌منصفه دادگاه تشخیص داد که آمازون حق اختراع متعلق به شرکت VB Assets را که قبلاً VoiceBox نام داشت، نقض کرده است. VB که برای شرکت‌های خودروسازی تویوتا، کرایسلر و دوج و «تام‌تام»، شرکت سازنده فناوری‌های مکان‌یابی و تجهیزات الکترونیکی، نرم‌افزار کنترل صدا تولید می‌کند، در شکایت خود ادعا کرده است که بنیان‌گذاران آن از سال 2001 درحال کار روی اضافه‌کردن قابلیت درک زبان طبیعی برای برنامه‌های رایانه‌ای بوده‌اند.

دعوای حقوقی آمازون بر سر الکسا

VB Assets در شکایت خود آمازون را به کپی‌کردن نوآوری‌ها و همچنین نقض چهار پتنت مربوط به پیشرفت در فناوری جستجوی مبتنی بر صدای خود متهم کرده است. این شرکت در دادخواست سال 2019 خود توضیح داده بود که نمایندگان VoiceBox اولین‌بار در سال 2011 با مدیران آمازون ملاقات کردند تا درباره نحوه استفاده از این فناوری در محصولات آمازون صحبت کنند.

آمازون در سال 2014 دستیار صوتی الکسا را به اسپیکرهای هوشمند Echo خود اضافه کرد و از آن زمان، این دستیار صوتی به دستگاه‌های دیگری نیز اضافه شده است. در این شکایت همچنین گفته شده که غول تجارت الکترونیک از سال 2016 شروع به جذب ده‌ها کارمند VoiceBox کرده است و این دو شرکت یک بار دیگر در سال 2017 برای بحث درباره پتنت‌های VoiceBox با یکدیگر ملاقات کردند.

در شکایت VB Assets گفته شده که رفتار آمازون شانس این شرکت برای «ترویج و ایجاد یک کسب‌و‌کار» براساس پتنت‌های خود را از بین برده است. VoiceBox سال 2018 توسط شرکت نرم‌افزاری آمریکایی Nuance Communications خریداری شد.

 

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.