کد مطلب: ۹۲۳۲۵۱

کلاهبرداری به بهانه دریافت وام ریاست جمهوری در یزد

کلاهبرداری به بهانه دریافت وام ریاست جمهوری در یزد

رئیس پلیس فتا یزد از عودت وجه ۲ میلیارد ریالی و شناسایی عامل کلاهبرداری از کاربران فضای سایبری به بهانه دریافت وام ریاست جمهوری در این استان خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سرهنگ " حسن ابوالحسینی " در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت شهروند یزدی مبنی بر کلاهبرداری از وی به بهانه دریافت وام ریاست جمهوری، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی اظهار داشت که روز پس از انتخابات، پیامکی مبنی بر دریافت وام ریاست جمهوری دریافت کرده است، پس از باز کردن لینک موجود در پیامک، مبلغ ۲ میلیارد ریال از حسابش کسر شده و متوجه شده که تلفن همراهش هک شده است.

این مسئول افزود: ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم به هویت معلوم را در یکی از استان‌های شمالی کشور مورد شناسایی قرار دادند و پرونده جهت سیر مراحل قانونی و دستگیری متهم به استان مربوطه ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان یزد با اشاره به اینکه با پیگیری های صورت گرفته، ۲ میلیارد ریالی که از شاکی سرقت شده بود در نهایت در حساب ثالث مسدود و مبلغ به حساب شاکی باز گردانده شد بیان داشت: کلاهبرداران معمولاً با برنامه‌ریزی و به بهانه‌های مختلف، لینک‌های فیشینگ ارسال می‌کنند و شهروندان به دلیل ناآگاهی روی این لینک‌ها کلیک می‌کنند که این کلاهبرداران اغلب از احساسات ترس و طمع مردم سوءاستفاده می‌کنند.

ابوالحسینی به شهروندان توصیه کرد: پیام‌های دولت از شماره‌های شخصی ارسال نمی‌شوند و هیچ پیامکی حاوی لینک نخواهد بود، در صورت دریافت پیامکی با لینک به هیچ وجه روی آن کلیک نکنید زیرا این کار می‌تواند منجر به هک شدن گوشی شما شده و کلاهبرداران به تمامی اطلاعات آن دسترسی پیدا کنند.

رئیس پلیس فتا استان یزد خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش ارتباطات مردمی و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.