کد مطلب: ۹۲۶۱۲۹

واریز ۲ هزار میلیارد ریال از طلب گندمکاران کردستانی

 واریز ۲ هزار میلیارد ریال از طلب گندمکاران کردستانی

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان از واریز بیش از ۲ هزار و ۹۱۴ میلیارد از مطالبات گندم کاران کردستانی خبر داد.

به گزارش تجارت نیوز،

 

جمال صالحی  با اشاره به اینکه برداشت گندم در استان از چهارم تیر سال جاری آغاز شده است و همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: از این تاریخ تا هفتم مراد امسال ۷۴۶ هزار و ۶۵ تن گندم به ارزش بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال به طور تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تنها یک مرحله واریزی وجه بابت خرید تضمینی گندم به حساب کشاورزان به مبلغ ۲ هزار و ۹۱۴ میلیارد و ۹۸۳ میلیون ریال در استان داشته ایم، اضافه کرد: میزان خرید تضمینی گندم تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد رشد داشته است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان ادامه داد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان مربوط به شهرستان بیجار با ۱۸۳ هزار و ۵۰۳ تن، قروه با ۱۴۰ هزار و ۸۶۳ تن، سقز با ۱۳۵ هزار و ۵۴۸ تن و دهگلان با ۱۳۲ هزار و ۹۴۱ تن است.

صالحی اضافه کرد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان های دیواندره ۸۷ هزار و ۷۲۸ تن، کامیاران ۴۱ هزار و ۳۶۱ تن، سنندج ۱۳ هزار و ۷۷۲ تن، بانه ۴۷ هزار و ۷۲ تن، مریوان ۴۲ هزار و ۷۳ تن و سروآباد هم هزار و ۳۰۴ تن است.

وی آهنگ خرید روزانه گندم در استان را ۳۴ هزار و ۵۵۱ تن خواند و بیان کرد: از ۸۷ مرکز خرید تضمینی گندم در استان تاکنون ۸۴ مرکز آن فعال شده است و در صورت نیاز سه مرکز دیگر هم وارد مدار خرید می شود.

۱۴۷ هزار تن گندم کردستان به خارج از استان صادر شد

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اظهار کرد: تاکنون ۱۴۷ هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان به ۱۱ استان دیگر از جمله تهران، البرز، خراسان رضوی، گیلان، یزد، اصفهان و مازندران صادر شده است.

صالحی یادآور شد: از مجموع گندم صادر شده به سایر استان های کشور ۱۳۲ هزار تن آن از طریق مسیر زمینی و ۱۵ هزار تن آن به صورت حمل و نقل ریلی حمل شده است.

وی تاکید کرد: از آنجا که سامانه پرداخت بهای خرید تضمینی گندم در بانک کشاورزی براساس تقدم و تاخر است لذا انتظار می رود مراکز خرید این محصول در استان چک لیست و عملکرد روزانه را با سرعت بیشتری ثبت و ارسال کنند.

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

۸۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری درکردستان در نظر گرفته شده که از این تعداد تاکنون ۸۴ مرکز فعال شده است.

پیش بینی شده است امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت و از این میزان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم داده شود.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.