کد مطلب: ۸۶۵۲۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا آلمان حقوق بیکاری را افزایش می‌دهد؟

چرا آلمان حقوق بیکاری را افزایش می‌دهد؟

یک نظرسنجی نشان می‌دهد که دولت آلمان برای مبارزه با فقر و تورم، حقوق بیکاری را افزایش می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت آلمان در ارتباط با افزایش حقوق بیکاری اعلام کرد که برای مبارزه با فقر کودکان و کمک به شهروندان برای مقابله با تورم، مزایایی را که برای اولین بار در سال 2005 معرفی شد افزایش می‌دهد؛ اما اضافه کرد که نمی‌خواهد مردم را به طور کلی از کار منصرف کند.

از زمان حمله به اوکراین، نرخ تورم آلمان در حال افزایش بوده و اکنون شروع به تثبیت کرده است. به همین دلیل، برخی گفته‌اند که حقوق بیکاری برای کسانی که به آن نیاز دارند کمی دیر می‌رسد.

پرداخت‌های رفاهی که «پول شهروندان» نامیده می‌شود، برای بیش از 5.5 میلیون بیکار در آلمان، از 502 یورو در ماه برای افراد مجرد از سال آینده به 563 یورو (605.06 دلار) افزایش می‌یابد.

هزینه‌های اجاره و بیمه درمانی نیز برای دریافت‌کنندگان مزایا توسط دولت تامین می‌شود.

«ارزش ندارد کار کنیم!»

به نقل از رویترز ، این افزایش حقوق بیکاری همراه با بسته حمایت از والدین با درآمد کم از سال 2025 است. آنها تا 636 یورو در ماه برای اولین فرزند خود و 530 یورو دیگر برای هر فرزند دیگر دریافت خواهند کرد. مبلغ در حال حاضر 250 یورو در ماه برای هر کودک است.

با حداقل دستمزد حدود 12.4 یورو در ساعت یا 1450 یورو درآمد خالص در ماه، حدود 52 درصد از آلمانی‌ها این تصور را دارند که کار کردن ارزش ندارد، زیرا نظرسنجی موسسه INSA که توسط روزنامه بیلد منتشر شد نشان می‌دهد افرادی که با حداقل دستمزد مشغول به کار تمام‌وقت هستند، به طور قابل توجهی به اندازه کسانی که با کمبود درآمد زندگی می‌کنند، درآمد ندارند.

نظرسنجی از 1005 نفر از پاسخ‌دهندگان نشان داد که آلمانی‌ها در مورد اینکه آیا افزایش حقوق بیکاری با 45 درصد موافق و 44 درصد مخالف آن توجیه می‌شود یا خیر؛ تقسیم شده‌اند.

کریستین لیندنر، وزیر دارایی، هفته گذشته در ارائه‌ای در مورد کمک‌ هزینه اولیه کودک گفت که مزایا نباید افراد را از کار کردن دلسرد کند.

لیندنر گفت: «نگرانی ما حفظ انگیزه‌های کاری است.» او افزود که اشتغال پیش‌نیاز برای دسترسی به برخی از کمک هزینه‌های والدین است. در ضمن، بیکاری عامل اصلی فقر در دوران کودکی محسوب می‌شود.

وزیر دارایی آلمان خاطرنشان کرد: «بهترین راه برای غلبه بر فقر کار کردن است.»

شروط دریافت حقوق بیکاری در آلمان

اگر فردی به عنوان یک کارمند یا کارآموز یا به عنوان فردی که طبق قانون ارتقای شغلی مشمول بیمه اجباری شده باشد، بیکار شود، در صورتی که دوره واجد شرایط و سایر ویژگی‌ها را داشته باشد، مقرری بیکاری دریافت می‌کند.

بیمه بیکاری یک بیمه اجباری در اداره کار فدرال است. اداره فدرال کار به دفتر مرکزی در نورنبرگ، دفاتر منطقه‌ای و دفاتر کار در تمام شهرهای بزرگ تقسیم می‌شود. کلیه کارکنان، کارآموزان، جوانان دارای معلولیت و سایر افراد مشمول بیمه اجباری تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.

نرخ سهم بیمه بیکاری 2.4 درصد از درآمد کسب‌شده هر فرد است. همانند حقوق بازنشستگی، سقف ارزیابی سهم وجود دارد. این سهم معمولا بین کارمند و کارفرما نصف می‌شود.

افرادی که برای کار مناسب نیستند و با افرادی که برای کار مناسب هستند و واجد شرایط دریافت مزایا محسوب می‌شوند (معمولاً در یک آپارتمان مشترک) و در یک خانواده زندگی می‌کنند، برای اطمینان از امرار معاش خود از حمایت درآمدی برخوردار می‌شوند،(اشخاصی که در کتاب دوازدهم قانون اجتماعی دقیق‌تر تعریف شده‌اند).

هر فرد بیکار باید داوطلبانه هرگونه تغییر در وضعیت شخصی خود را به اداره کار گزارش دهد، در صورتی که این تغییر ممکن است بر استحقاق آن فرد از مزایا تأثیر بگذارد (برای مثال، اگر شروع به دریافت مستمری کند یا شغلی پیدا کرده باشد).

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.