کد مطلب: ۸۹۲۲۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ خانواده ثروتمند جهان کدامند؟/ ثروت‌های نفتی تجارت جهانی را تغییر داد

۱۰ خانواده ثروتمند جهان کدامند؟/ ثروت‌های نفتی تجارت جهانی را تغییر داد

ثروتمندترین خانواده‌های جهان در مجموع امسال 1.5 تریلیون دلار ثروتمندتر شدند که بخشی از آن به لطف ثروت‌های نفتی و برندهای لوکس پررونق است.

به گزارش تجارت‌نیوز، حکومت پنج ساله خانواده والتون به عنوان ثروتمندترین سلسله جهان به پایان رسیده است.

خاندان نهیان، حاکمان ابوظبی نفت‌خیز در امارات متحده عربی، در فهرست ثروتمندترین خانواده‌های گزارش بلومبرگ در سال 2023 در رتبه اول قرار دارد و بالاتر از نسل سوم وارثان والمارت که مدت‌ها در صدر این رتبه‌بندی بوده‌اند، قرار گرفته است.

در گزارشی که این هفته منتشر شد، آمده است که ثروت‌های نفتی در حال «تغییر شکل دادن به تجارت جهانی» هستند، و خاطرنشان کرد که سه خانواده خلیج‌فارس‌نشین که در آخرین فهرست ثروت خانواده بلومبرگ ثبت شده‌اند، احتمالاً حتی از این «تخمین محافظه‌کارانه» نیز ثروتمندتر هستند.

بر اساس این گزارش با اشاره به اینکه پایتخت امارات متحده عربی میزبان بیشتر ذخایر نفتی این کشور است، خانواده آل نهیان که در ابوظبی ساکن هستند با 305 میلیارد دلار بر این فهرست حکمرانی می‌کند.

خانواده آل نهیان 45 میلیارد دلار بیشتر از خانواده والتون در اختیار دارند که 46 درصد سهام والمارت است؛ بزرگترین خرده‌فروش جهان از نظر درآمد. والتون‌ها در چندین سال گذشته بر این رده‌بندی حکمرانی کرده‌اند، اما اکنون با ارزش 259.7 میلیارد دلار در آخرین سال مالی، در رتبه دوم قرار دارند.

خانواده هرمس که ثروت آنها را می‌توان در خانه مجلل فرانسوی جست‌وجو کرد، در رتبه سوم قرار دارند. خانواده موسس دارای ارزش 150.9 میلیارد دلاری است، زیرا آنها هنوز دوسوم اکثریت شرکت را دارند.

 دیگر آمریکایی‌های حاضر در این فهرست، مجموعه شیرینی‌های خانواده مارس از برندهای شکلات مانند M&Ms، Milky Way و Snickers - بدون ذکر محصولات حیوانات خانگی - آنها را با 141.9 میلیارد دلار در جایگاه چهارم قرار داد و خانواده کوخ صاحب صنایع کوخ با 127.3 میلیارد دلار در جایگاه ششم قرار دارند.

این گزارش اضافه می‌کند که ثروتمندترین خانواده‌ها مطمئناً در سال جاری ثروتمندتر شده‌اند، به طوری که خانوار فوق‌ثروتمند جهان مجموعاً ۱.۵ تریلیون دلار به ثروت خود در سال گذشته اضافه کردند که 43 درصد نسبت به دارایی‌های قابل توجه آنها در سال 2022 افزایش یافته است.

رتبه‌بندی 10 خانواده ثروتمند جهان

  1. آل نهیان، خاندان حاکم امارات متحده عربی، 305 میلیارد دلار
  2. والتون، صاحبان Walmart در ایالات متحده، 259.7 میلیارد دلار
  3. هرمس، صاحبان هرمس در فرانسه، 150.9 میلیارد دلار
  4. مارس، صاحبان شرکت Mars، در ایالات متحده، 141.9 میلیارد دلار
  5. آل ثانی، خاندان حاکم قطر، 133 میلیارد دلار
  6. کوخ، صاحبان صنایع کوخ در ایالات متحده، 127.3 میلیارد دلار
  7. آل سعود، خاندان حاکم عربستان سعودی، 112 میلیارد دلار
  8. آمبانی، مالک صنایع Reliance در هند، 89.9 میلیارد دلار
  9. ورتمایر، مالک شنل در فرانسه، 89.6 میلیارد دلار
  10. تامسون، مالک خبرگزاری تامسون رویترز در کانادا، 71.1 میلیارد دلار

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.