خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۸۸۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

افزایش تعداد مسافران فرودگاه‌های عربستان سعودی در نیمه اول سال ۲۰۲۴/ تعداد مسافران به ۶۲ میلیون نفر رسید

افزایش تعداد مسافران فرودگاه‌های عربستان سعودی در نیمه اول سال 2024/ تعداد مسافران به 62 میلیون نفر رسید

بر اساس گزارش Skytrax، فرودگاه‌های عربستان سعودی همچنان به پیشرفت خود در رتبه‌بندی در بین 50 فرودگاه برتر جهان ادامه می‌دهند. تعداد پروازها در نیمه اول سال با افزایش 12 درصدی به 446 هزار پرواز رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس گزارش اکونومی‌میدل‌ایست، فرودگاه‌های عربستان سعودی پس از ثبت رکورد در سال 2023، شاهد افزایش 17 درصدی تعداد مسافران در نیمه اول سال 2024 بودند و رکورد 62 میلیون نفری را ثبت کرد. تعداد پروازها با افزایش 12 درصدی به 446 هزار پرواز و حمل‌ونقل هوایی با افزایش 41 درصدی در حجم، به 606 هزار تن تا پایان ژوئن رسید.

اداره کل هوانوردی غیرنظامی عربستان سعودی (GACA) اخیراً آمار ترافیک هوایی را منتشر کرده است که نشان‌دهنده رشد قابل توجه تعداد مسافران و پروازها در نیمه اول سال 2024 است. بخشی از این افزایش به دلیل زیاد شدن تعداد حجاج و عمره‌گزاران است.

تحولات کلیدی

در نیمه اول سال 2024، اداره کل هوانوردی غیرنظامی عربستان سعودی چندین پروژه را برای توسعه راه‌اندازی کرد.

  • توسعه فرودگاه بین‌المللی شاهزاده محمد بن عبدالعزیز
  • افتتاح و توسعه فرودگاه بین‌المللی الاحساء
  • راه‌اندازی ترمینال جدید خروجی بین‌المللی اضافی در فرودگاه بین‌المللی طائف
  • تاکسی هوایی خودران برای اولین بار در ایام حج

علاوه بر این‌ها، این مقام اولین مجوز عملیاتی را برای تمیز کردن ساختمان با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین اعطا کرد که نشان‌دهنده تعهد وی به فعال کردن راه‌حل‌های ایمن و نوآورانه در حمل‌ونقل هوایی پیشرفته است. به علاوه، یک مرکز آزمایش علمی برای پرسنل هوانوردی و فاز اول گیت‌های الکترونیکی در فرودگاه بین‌المللی ملک خالد در ریاض راه‌اندازی کرد.

دستاوردهای بخش هوانوردی

بخش هوانوردی عربستان سعودی نیز در شش ماه گذشته شاهد دستاوردهای متعددی بود، از جمله 16 فرودگاه سعودی که اعتبارنامه کیفیت خدمات فرودگاهی شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها (ACI) را برای سال 2024 دریافت کردند.

علاوه بر این، طبق گزارش Skytrax، فرودگاه‌های عربستان سعودی به پیشرفت خود در رتبه‌بندی بین 50 فرودگاه برتر جهان ادامه دادند.

فرودگاه بین‌المللی شاهزاده محمد بن عبدالعزیز در مدینه در رتبه‌بندی فرودگاهی جهانی Skytrax، جایزه رتبه اول را در خاورمیانه کسب کرد. فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز در جده نیز بالاترین رتبه را در فهرست بین‌المللی شورای فرودگاه‌ها در سال 2023 به دست آورد.

علاوه بر این موارد، فرودگاه بین‌المللی ملک فهد در دمام، برنده سه جایزه فرودگاه‌های عربستان در سال 2023 شد؛ از جمله جایزه بهترین فرودگاه در رده 5 تا 15 میلیون مسافر، جایزه بهترین منطقه بازرسی گمرکی و جایزه بهترین خدمات برای افراد دارای معلولیت.

بهترین پذیرایی در کلاس اقتصادی برای سال 2024

خطوط هوایی عربستان سعودی در مرکز عرصه، چندین جایزه جهانی را در نیمه اول سال 2024 به دست آوردند. عربستان سعودی به دلیل داشتن پیشرفته‌ترین شرکت هواپیمایی جهان و بهترین پذیرایی در کلاس اقتصادی برای سال 2024 جوایزی در رتبه‌بندی جهانی Skytrax کسب کرد. علاوه بر این، فلیناس برای دومین سال متوالی به عنوان چهارمین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت جهان و برای هفتمین سال متوالی اولین شرکت هواپیمایی خاورمیانه شناخته شد که مهم‌ترین معیار جهانی برای سنجش عملکرد خطوط هوایی است.

دستاوردهای بخش هوانوردی نشان‌دهنده پیشرفت در ابتکارات و برنامه‌های اداره کل هوانوردی غیرنظامی عربستان سعودی است که هدف آن توسعه این بخش در سطح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای استراتژی ملی عربستان سعودی برای بخش هوانوردی غیرنظامی است. هدف از این استراتژی افزایش تعداد مسافران در عربستان به 330 میلیون، افزایش ظرفیت حمل‌ونقل هوایی به 4.5 میلیون تن و افزایش اتصال هوایی به 250 مقصد به و از فرودگاه‌های عربستان سعودی تا سال 2030 است.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.