پادکست رادیو تجارت‌نیوز: چه تعداد از ایرانیان فقیرند؟

پادکست رادیو تجارت‌نیوز: چه تعداد از ایرانیان فقیرند؟

سعید برآبادیسعید سعید برآبادیسعید
حجم فایل صوتی: ۴۶.۸۵M | مدت زمان فایل صوتی: ۰۰:۲۰:۱۰ دانلود فایل صوتی

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سکوت نهادهای آماری، اعداد و ارقام مختلفی از وضعیت فقر در ایران و تعداد ایرانیان فقیر منتشر می‌شود که همگی در یک ویژگی مشترکند؛ شرایط بدتر شده است!

اقتصاددانی سی تا 50 درصد از جمعیت کشور را درگیر فقر مطلق می‌داند و اقتصاددانی دیگر می‌گوید از هر سه ایرانی یک نفر درگیر فقط مطلق است. یکی از کوتاه شدن دوره افزایش دو برابری فقر به سه سال می‌گوید و آن یکی از کوچک شدن سفره 28 میلیون ایرانی که زیر خط فقر مطلق زندگی می‌گذرانند.

در تازه‌ترین پادکست رادیو تجارت‌نیوز با بررسی ابعاد پرونده فقر در ایران همراه شما هستیم با طرح این پرسش که چه تعداد ایرانی دچار فقرند و معنای این وضعیت چیست؟

پاسخ به پرسش‌های شما درباره فقر

  • در علم اقتصاد، فقیر کیست؟
  • چه تعداد ایرانی درگیر فقر مطلقند؟
  • فقر و آسیب‌های اجتماعی آن
  • درباره کارگران چندشغله چه می‌دانیم؟
  • فقر با سفره‌های خالی چه می‌کند؟
  • وضعیت فقر در جهان چگونه است؟

پرونده فقر را همین جا می‌بندیم اما ناگفته پیداست که موضوع فقر در جامعه چیزی نیست که بتوان در یک پادکست 20 دقیقه‌ای به همه بخش‌های آن پرداخت. فقر با چهره‌های مختلف این روزها نقش پررنگی در معادلات زندگی بسیاری بازی می‌کند و چه زندگی‌ها که به خاطر فقر از هم پاشیده می‌شوند و چه رویاهایی که سرانجام رنگ فراموشی و حسرت به خود میگیرند.

خوشحالیم که با یکی دیگر از پادکست‌های پرونده‌محور تجارت‌نیوز همراه ما بودید اگرچه سوژه این هفته تلخ‌تر از همیشه بود.

اگر مایل به همکاری با مجموعه پادکست تجارت‌نیوز هستید به ما پیام بدهید و اگر می‌خواهید سوژه هفته بعد پادکست را شما پیشنهاد کنید از همین الان دست به کار شوید و ما را در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.