کد مطلب: ۸۹۰۷۳۰

افزایش چراغ خاموش حقوق کارمندان دولت/ منتظر افزایش حقوق کارگران هم باشیم؟

افزایش چراغ خاموش حقوق کارمندان دولت/ منتظر افزایش حقوق کارگران هم باشیم؟

به اعتقاد برخی فعالان حوزه کار، به بهانه پرداخت‌های جدید در قالب مناسبت‌های مختلف عملا افزایش حقوق کارمندان دولت کلید خورده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، حدود 2 هفته از ابلاغیه تازه سازمان اداری و استخدامی برای پرداخت پاداش یک میلیون تومانی به کارکنان دولت در مناسبت‌های ملی و مذهبی می‌گذرد.

 بر اساس ابلاغیه رئیس سازمان اداری و اســتخدامی بر مبنای بخشــنامه معاون اول رئیس‌جمهور، به مناسبت هر یک از اعیـاد مذهبی و روزهای خـاص، به کارکنان دولت یک میلیون تومان پاداش پرداخت می‌شود.

نیمه آبان ماه اصلاح پرداخت‌های مناسبتی و رفاهی در مصوبه ضوابط اجرایی مزایای جانبی کارکنان دستگاه‌های اجرایی از سوی رئیس سازمان اداری و استخدامی به کلیه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده بود.

حقوق کارمندان دولت

لازم به ذکر است، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جریان امضای مصوبه مــزد 1402به نمایندگان کارگری در شــورای عالی کار متعهد شد  که اگر در طول سال، حقوق کارمندان افزایش یافت، نسبت به افزایش دستمزد کارگران نیز اقدام شود.

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا این موضـوع  مصداق افزایش حقوق کارمندان دولت می‌باشد؟ در این صورت بایستی منتظر افزایش حقوق کارگران هم بود.

 

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    البته این افزایش ابلاغی منوط به وجود اعتبار و تخصیص در دستگاه های اجرایی است. و همه دستگاهها نمی توانند پرداختی های مناسبتی را به کارمپکنان خویش انجام دهند. مثلا آموزش و پرورش در طول امسال فقط و فقط برای روز معلم مبلغ 1 میلیون تومان پرداخت نموده و هنوز هم سنگینی این مبلغ کمرش را خم کرده است. در حالی که رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به مناسبت روز آمار برای هر یک از کارکنان مرکز آمار ایران مبلغ 5 میلیون تومان پاداش داده است.

  • ماهان

    سلام با اتحادی که از کارگران عزیز سراغ داریم هیچ کس اعتراضی نمیکنه و افزایش حقوقی هم نخواهیم داشت