خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۰۴۲۴

رئیس جمهور منتخب به وضعیت معیشتی کارگران توجه کند

رئیس جمهور منتخب به وضعیت معیشتی کارگران توجه کند

یک فعال کارگری گفت: درخواست جامعه کارگری از رئیس‌جمهور آینده این است که مباحثی از جمله امینت شغلی جامعه کارگری، معیشت کارگران و همچنین موضوع مسکن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

 به گزارش تجارت‌نیوز، رسول گرگیج اظهار کرد: امروز که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم، انتظار جامعه کارگری از رئیس جمهور آینده این است که به خواسته کارگران در خصوص تامین امنیت شغلی و معیشتی و همچنین تامین مسکن کارگری جامعه عمل بپوشاند.

او افزود: به عنوان نمونه طی سالهای گذشته و جاری حقوق کارگران هیچگاه متناسب با تورم جامعه افزایش پیدا نکرده است و اکثر کارگران سال‌هاست مشکلات معیشتی دارند.

وی ادامه داد: جامعه کارگری در وضعیت سخت اقتصاد بیشترین فشار را متحمل شده‌اند بنابراین انتظار داریم شخصی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود تمام تلاش خود را برای رفع فشارهای اقتصادی بکار گیرد. فرد منتخب باید دغذغه‌مند برای رفع مشکلات اقشار ضعیف جامعه ازجمله کارگران باشد.

وی بیان کرد: رویکرد دولت چهاردهم باید افزایش حقوق عادلانه با توجه به نرخ تورم باشد. اگر این اتفاق در دولت جدید بیافتد هم مشکلات معیشتی مردم برطرف خواهد شده و هم شاهد رونق تولید خواهیم بود.

وی گفت: کارگران ستون فقرات تولید و مهم‌ترین رکن پایداری اقتصاد کشور هستند ولی تاکنون به معیشت، امنیت شغلی و تامین مسکن آن‌ها توجه ویژه‌ای نشده است. دولت باید به فکر تامین و ارتقای معیشت کارگران و مهارت‌افزایی آن‌ها باشد.

وی در پایان افزود: قدرت خرید کارگران از بین رفته و تولید و صنعت نیز دچار آسیب است. دولت چهاردهم باید تورم را در کشور مهار کند و واحدهای تولیدی که به دلایل‌های مختلفی راکد هستند را دوباره به چرخه احیا بازگرداند.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.