کد مطلب: ۸۹۱۴۵۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

تحلیل تکنیکال سهام فاذر آذر ۱۴۰۲ / آخرین نفس‌های روند اصلاحی سهام آذرآب

تحلیل تکنیکال سهام فاذر آذر 1402 / آخرین نفس‌های روند اصلاحی سهام آذرآب

آنالیز تکنیکال سهام فاذر نشان می‌دهد سهامداران این شرکت، در حال سپری کردن آخرین روزهای پیش از موج بعدی صعود هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت صنایع آذرآب با نماد «فاذر» در بازار دوم بورس قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر سه هزار و 478 میلیارد تومان در گروه ساخت محصولات فلزی قرار دارد. آنالیز تابلوی معاملات «فاذر» نشان می‌دهد رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد.

از این رو هر زمانی که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام فاذر

قیمت سهام شرکت صنایع آذرآب، از روند صعودی کلیت بازار سهام که در آبان سال 1401 آغاز شد، مستثنی نبود. در جریان این روند صعودی قیمت «فاذر» موفق به عبور پرقدرت از سطح 119 تومانی، به‌عنوان آخرین سقف تاییدشده روند نزولی شد. 

weekly

با صدور نشانه قطعی تغییر رفتار قیمت، «فاذر» سقف تاریخی تازه‌ای را به ثبت رساند. از این رو می‌تواند روند بلندمدتی سهام شرکت صنایع آذرآب را روندی صعودی تلقی کرد.

در جریان روند اصلاحی این سهم که از نیمه اردیبهشت ماه امسال، استارت خورد، قیمت به محدوده انرژی کویل ساخته شده در جریان روند ریزشی بازگشت. برخوردهای فراوان قیمت با این محدوده، نشان از اهمیت فراوان آن در چارت قیمتی فاذر دارد. 

در بعد روزانه چارت قیمت، طی گام جنبشی 23 مهر تا 21 آبان، قیمت از اخرین سقف تاییدشده روند اصلاحی عبور کرد. از این رو کارشناسان معتقدند، با صادرشدن نشانه تغییر رفتار (Change In Behavior) روند اصلاحی به پایان رسیده است. علاوه بر این، اندازه موج یادشده، از اندازه ماژوری لگ‌های کارکتیو در روند اصلاحی فراتر رفته است. این دو موضوع در کنار هم احتمالات تکنیکالیست‌ها برای پایان روند اصلاحی را می‌افزاید. همچنین وقوع این موج همراه با افزایش حجم معاملات بوده که اعتبار تغییر رفتار چارت را بالاتر می‌برد.

daily

حال سوال مطرح شده در ذهن سهامداران فاذر این است که نقطه بهینه برای آغاز لگ بعدی صعود چه سطحی است؟ با مشخص کردن محدوده اولین کندل خلاف جهت روند در لگ جنبشی پیشین، ناحیه اردر بلاک بدست می‌آید. این محدوده یکی از نواحی پرپتانسیل برای بازگشت قیمت است. محدوده 162 تا 171 به همین منظور در چارت فاذر مشخص شده است.

در کنار این نکته، سطوح 173، 181 و 189 تومان که به ترتیب ترازهای 61.8، 50 و 38.2 درصد فیبوناچی ریترسمنت آخرین لگ جنبشی است، نقاط محتملی برای آغاز لگ جنبشی بعدی به شمار می‌آیند. اما پاسخ این سوال که قیمت دقیقا از کدام محدوده شروع به رشد می‌کند در تعقیب روزانه قیمت و آنالیز تابلو معاملات(حجم معاملات، سفارشات خرید و فروش حقیقی و حقوقی) به دست خواهد آمد.

در رابطه با تارگت‌های میان‌مدت و بلندمدت سیکل صعودی بعدی فاذر نیز می‌توان به سقف قبلی (338 تومان) و سطوح 415 و 582 تومان اشاره کرد که به ترتیب تراز 100 و 161.8 موج صعودی قبلی( آبان 1401 تا اردیبهشت 1402) هستند. 

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید. 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.