کد مطلب: ۸۹۱۶۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

تحلیل تکنیکال وتوکا آذر ۱۴۰۲ / ترس خریداران توکا فولاد فروریخت!

تحلیل تکنیکال وتوکا آذر 1402 / ترس خریداران توکا فولاد فروریخت!

با رشد 4 درصدی نماد «وتوکا» در جریان معاملات هفته گذشته تثبیت قیمت بالاتر از محدوده پراهمیت نمودار حاصل شد. خبر خوشی که سهامداران «وتوکا» را به چشم‌انداز روزهای آتی این نماد امیدوار می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، هلدینگ سرمایه‌گذاری توکا فولاد با نماد «وتوکا» در بازار اول بورس در تابلوی اصلی قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر 829 میلیارد تومان در گروه فلزات اساسی قرار دارد. آنالیز تابلوی معاملات «وتوکا» نشان می‌دهد رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد.

از این رو هر زمانی که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام وتوکا

در دید ماژور روند فرسایشی ریزش سهام سرمایه‌گذاری توکا فولاد، با آغاز بهمن سال 1400 به پایان رسید. با این حال موج‌های اصلاحی عمیقی نظیر موج اصلاحی تیرماه‌ تا آبان‌ماه سال گذشته همچنان سهامداران وتوکا را ناامید می‌کرد.

سرانجام در لگ صعودی وتوکا که از آبان‌ماه سال گذشته، همزمان با شروع رالی صعودی کلیت بازار استارت خورد، محدوده پربرخورد 405 تا 414 تومان شکسته شد. شکست این محدوده نشانه قطعی تغییر در رفتار پیشین (Cib) نماد وتوکا را صادر کرد.

در حال حاضر با تثبیت قیمت بالاتر از محدوده یادشده، الگوی سروشانه معکوس در تایم‌فریم هفتگی تکمیل شده است. گرچه تکمیل این الگو پیشتر اتفاق افتاده بود اما با موج اصلاحی وتوکا که از اردیبهشت ماه سال جاری اتفاق افتاد، حد ضرر برخی از سهامداران زده و سفارش‌های فروش این ناحیه شکسته شد.

vetoooka

ناحیه مقاومتی 512 تا 526 تومان جدی‌ترین مقاومت پیش روی سهامداران «وتوکا» است که در صورت عبور قیمت از این محدوده راه این نماد برای رسیدن به تارگت‌های بالاتر فراهم خواهد شد.

در رابطه با اهداف سهم «وتوکا» می‌توان سقف تاریخی سهم در سطح 727 تومان را در نظر گرفت. پس از آن محدوده 948 تا 964 تومان، که پروجکت عمق الگوی سروشانه معکوس و همچنین تراز 161.8 درصد لگ صعودی پیشین است، تارگت نماد وتوکا خواهد بود.

برای آن‌دسته از سهامداران که با دید سرمایه‌گذاری دست به خرید سهام توکا فولاد زده‌اند نیز می‌توان تارگت تراز 161.8 درصد سیکل صعودی پیشین که در تیرماه سال 99 به پایان رسید را در نظر گرفت.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.