خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۲۰۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

تحلیل تکنیکال سهام فپنتا آذر ۱۴۰۲ / سپنتا در راه فتح قله تاریخی

تحلیل تکنیکال سهام فپنتا آذر 1402 / سپنتا در راه فتح قله تاریخی

افزایش چشمگیر حجم معاملات که رشد اخیر قیمت سهام شرکت سپنتا را همراهی کرده است، نوید روزهای مثبت زیادی را در هفته‌ها و ماه‌های آتی به سهامداران این شرکت می‌دهد. با شکسته شدن خط روند نزولی در جریان معاملات امروز، اهداف تازه‌ای پیش روی فپنتا قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت سپنتا با نماد «فپنتا» در بازار اول بورس (تابلو اصلی) قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر پنج هزار و 604 میلیارد تومان در گروه فلزات اساسی قرار دارد.

تحلیل تکنیکال «فپنتا»

موج جنبشی قبلی از روند صعودی بزرگ سهام شرکت سپنتا کمی با تاخیر نسبت به کلیت بازار و در 20 آذر سال گذشته آغاز شد. با این وجود، این رالی صعودی، بازدهی 162.8 درصدی برای سهامداران این شرکت به ارمغان آورد که نسبت به شاخص کل (رشد 105 درصدی در مدت مشابه) بازدهی بالاتری به شمار می‌آید.

این لگ جنبشی در میانه اردیبهشت‌ماه سال جاری که با حواشی افزایش نرخ خوراک همراه بود، به پایان رسید. پس از آن، اصلاح قیمتی سهام فپنتا در قالب سه موج ABC به مقصد تراز 50 درصد فیبوناچی اصلاحی لگ قبلی صعود، در چارت این نماد اتفاق افتاد.  

تلاقی خط میانی چنگال اندروز ترسیم شده و خط روند نزولی روند اصلاحی، نقطه تخلیه انرژی موج اول روند صعودی بود. پس از برخورد قیمت با خط میانی، اصلاح قیمتی تا موازی پایینی این خط شکل گرفت و مجددا خریداران، قیمت را به سمت بالا پرتاب کردند.

فپنتا

با آغاز فاز تازه «فپنتا» و جهش قیمت در آغاز معاملات یکشنبه هفته جاری، در نهایت با صف خرید شدن این سهم، خط روند نزولی شکسته شد. با شکست این خط، انتظار می‌رود قیمت «فپنتا» پس از تثبیت بالاتر از آن که می‌تواند در شمایل پولبک خارجی ( سطح 515 تا 530) نیز ظاهر شود، تا سقف قبلی پیش رود. 

از این محدوده مقاومتی 6 هزار و 16 تا 6 هزار و 302 تومان، اولین محک جدی روند تازه سهام شرکت سپنتا خواهد بود. از جایی که افزایش اخیر قیمت همراه با افزایش چشمگیر حجم معاملات بوده است، به نظر می‌رسد این محدوده مقاومتی، پایان کار روند تازه «فپنتا» نباشد. از این رو به نظر می‌رسد، سرمایه‌گذاران شرکت سپنتا، سطح هشت هزار و 714 تومانی را به‌عنوان تارگت میان‌مدت مد نظر قرار داده‌‌اند. این قیمت، تراز 161.8 درصد لگ صعودی قبلی است.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.