کد مطلب: ۸۹۱۸۶۸

افزایش عرضه گوجه فرنگی در بازار تا اواسط آذر/ گوجه ارزان می‌شود

افزایش عرضه گوجه فرنگی در بازار تا اواسط آذر/ گوجه ارزان می‌شود

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با برداشت گوجه فرنگی و افزایش عرضه تا اواسط آذر، بازار به تعادل می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش ۵ هزار تومانی قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو گوجه فرنگی در میدان مرکزی ۲۰ تا ۲۸ هزار تومان است.

به گفته او، با برداشت گوجه فرنگی در مناطق سردسیر و افزایش عرضه تا اواسط آذر پیش‌بینی می‌شود که قیمت گوجه فرنگی مجدد کاهش یابد.

دارایی‌نژاد ادامه داد: با افزایش عرضه گوجه فرنگی از استان‌های جنوبی طی یک هفته آینده پیش بینی می‌شود که با ایجاد تعادل در بازار، قیمت محصول به نرخ‌های قبل بازگردد.

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: همه ساله در فصل پاییز و زمستان به سبب شرایط جوی وقفه‌ای در برداشت و عرضه محصولاتی همچون گوجه فرنگی رخ می‌دهد که این امر منجر به نوسان قیمت در بازار می‌شود، اما این موضوع کاملا مقطعی است.

اخیرا مدیرکل دفتر امور سبزی و گیاهان جالیزی وزارت جهاد اعلام کرد برای فصل پاییز میزان ۴۸۰۰ هکتار برنامه کشت گوجه فرنگی در استان‌های جنوبی هماهنگ شده  که بر این اساس ۲۱۵ هزار تن محصول به بازار عرضه خواهد شد. همچنین بر اساس برآورد‌ها ۱۳۵ هزار تن از این ۲۱۵ هزار تن فقط در ماه آذر به بازار عرضه می‌شود.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.