فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۱۶۳۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت گوشت قرمز امروز ۱۹ تیر ۱۴۰۳/ تورم ۷۲ درصدی نسبت به سال قبل + جدول

قیمت گوشت قرمز امروز 19 تیر 1403/ تورم 72 درصدی نسبت به سال قبل + جدول

قیمت گوشت قرمز امروز سه‌ شنبه 19 تیر 1403 اعلام شد. بر اساس داده‌های منتشرشده، قیمت‌ها در چند روز اخیر تغییری نداشته و همچنان ماهیچه گوسفندی بالاترین قیمت و دنبه سنگسر و شهمیرزاد کمترین قیمت را در میان انواع گوشت به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس داده‌های مرکز آمار قیمت گوشت قرمز در خرداد ماه نسبت به اردیبهشت با رشد 5.5 درصدی به میانگین 653 هزار تومان رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 72.8 درصد افزایش قیمت داشته است.

بر اساس داده‌های منتشرشده، گوشت ‌شقه گوسفندی حدود 10 کیلوگرمی، 759 هزار تومان، به ازای هر کیلوگرم، ران گوسفندی 810 هزار تومان و ماهیچه گوسفندی یک کیلوگرمی به قیمت 650 هزار تومان به فروش می‌رسد.

گوشت خورشتی گوسفندی بدون استخوان و بدون چربی با نرخ 655 هزار و 310 تومان و شقه گوسفندی تنظیم بازار با قیمت 698 هزار تومان در بازار  خرید و فروش می‌شود.

راسته مغز گوسفند سنگسر و شهمیرزاد 655 هزار و 310 تومان به ازای هر کیلوگرم و سردست گوسفندی بره  در بسته‌های 3.5 کیلوگرمی، 695 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

ران ممتاز گوسفندی با قیمت 810 هزار تومان، دنبه گوسفند سنگسر و شهمیرزاد با قیمت 186 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم و همچنین شیشلیگ با قیمت 735 هزار تومان در بازار توزیع می‌شود.

تورم 72 درصدی در بازار گوشت قرمز

با توجه به بودجه ارسالی در آغاز هر سال و وعده‌های مسئولان در رابطه با کاهش قیمت کالاهای ضروری سبد خانوار، در سال جاری برخلاف وعده‌ها، تورم نقطه به نقطه در بازار گوشت قرمز و حذف این کالای مصرفی در سبد خرید روزانه مردم مشاهده می‌شود.

در شرایطی که بانک مرکزی و سازمان جهاد‌کشاورزی بر روی تثبیت ارزی  و تخصیص ارز ترجیحی تاکید می‌کند، آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار نشان می‌دهد که همچنان تورم گوشت و مرغ در سطح بالایی قرار دارد و بهتر است مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تنظیم بازار و بخش ارزی بانک مرکزی نسبت به این روند پاسخگو باشند تا مشخص شود که چرا به رغم خروج چند صد میلیون دلار به نرخ ترجیحی از کشور و واردات گوشت و مرغ، همچنان تورم این دو محصول بسیار بالاتر از نرخ تورم سالانه کل کشور است؟

برای مطالعه بیشتر‌ می‌توانید به صفحه صمت در تجارت‌نیوز مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.