کد مطلب: ۸۸۷۵۷۵

فرزین اعلام کرد:

آمادگی شبکه بانکی برای پرداخت وام قرض‌الحسنه به هنرمندان دارای معلولیت

آمادگی شبکه بانکی برای پرداخت وام قرض‌الحسنه به هنرمندان دارای معلولیت

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: این بانک با همکاری شبکه بانکی آمادگی دارد از طریق اعطای تسهیلات ارزان و قرض‌الحسنه به هنرمندان دارای معلولیت از آنان حمایت کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در آیین افتتاح سومین جشنواره بین‌المللی همام با نمایش ۸۰۰ اثر هنری هنرمندان دارای معلولیت از جمهوری اسلامی ایران و ۱۱ کشور جهان اظهار کرد: بسترهای حمایت از آثار و تولیدات هنرمندان معلول برتر در این جشنواره توسط بانک مرکزی و شبکه بانکی فراهم است.

رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین با اشاره به آثار حاضر در این جشنواره تصریح کرد: روح بزرگ هنرمندان معلول در آثار هنری این عزیزان کاملا هویداست و حمایت از این آثار و تولیدات یکی از وظایف و محورهای مسئولیت‌ اجتماعی شبکه بانکی کشور است.

فرزین همچنین با اشاره به پرداخت وام خوداشتغالی به هنرمندان برای حمایت از آنان و شناسایی استعدادهای موجود در این بخش تاکید کرد: بانک مرکزی با همکاری شبکه بانکی و در تعامل با دستگاه‌های متولی این آمادگی را دارد تا از طریق اعطای تسهیلات ارزان و قرض‌الحسنه به هنرمندان دارای معلولیت، از آنان حمایت کند.

بر اساس این گزارش، سومین جشنواره بین‌المللی همام از امروز (۱۱ آبان ماه) در موسسه صبای فرهنگستان هنر افتتاح و به مدت هفت روز تا ۱۷ آبان ادامه خواهد یافت.

امسال در کنار هنرهای تجسمی و موسیقی، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی هم به جشنواره اضافه شده است و ۴۰ درصد ظرفیت جشنواره به صنایع‌دستی اختصاص یافته است و ۸۰۰ اثر در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی به نمایشگاه راه پیدا کرده‌اند.

از ۱۱ کشور جهان و ۲۷ استان کشورمان نیز به سومین جشنواره بین‌المللی همام اثر ارسال شده است.

مریم جلالی، عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره نیز گفت: همام را یک کار بنیادی می‌دانم. هنرمندان دارای معلولیت و توانیابان با آموزش کارهای هنری هویت‌بنیان، می‌توانند فعالیت اجتماعی و ثروت آفرینی داشته باشند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.