کد مطلب: ۸۹۲۲۴۰

در سفر رئیس کل بانک مرکزی به عمان مطرح شد:

رشد ۴۱ درصدی مبادلات ایران و عمان/ ارزهای ملی در روابط تهران و مسقط استفاده می‌شوند

 رشد 41 درصدی مبادلات ایران و عمان/ ارزهای ملی در روابط تهران و مسقط استفاده می‌شوند

رئیس کل بانک مرکزی ایران در ادامه سفرهای خود به کشورهای منطقه، اواخر هفته گذشته به عمان دیدار کرد و مقامات دو کشور در این دیدار، به افزایش روابط پولی و بانکی بین دو کشور اشاره کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، یک هفته پس از سفر محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی ایران به سوریه به منظور توسعه روابط پولی و بانکی با این کشور، مقامات بانک مرکزی در اواخر هفته گذشته به مسقط سفر کردند. در این سفر نیز مقامات دو کشور علاوه بر تاکید بر تاریخچه روابط اقتصادی و تجاری بین تهران و مسقط و لزوم بهبود و افزایش این روابط، موضوع استفاده از ارزهای ملی ایران و عمان به منظور انجام مبادلات بین دو کشور را بررسی کردند.

افق‌های جدید در روابط ایران و عمان

رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان، با تاکید بر آنکه تهران از هر اقدامی که منجر به توسعه همکاری های پولی و بانکی میان ایران و عمان شود‌ استقبال می‌کند، توضیح داد: «برگزاری نشست‌های تخصصی و فنی هیات بانکی و اقتصادی دو طرف باید بستری برای افزایش حجم مبادلات مالی، اقتصادی و تجاری شود. چراکه افق جدیدی در مناسبات ایران و عمان طی چند سال گذشته گشوده شده است و از این ظرفیت می‌توان در توسعه مناسبات دوجانبه بانکی استفاده کرد.»

رشد 41 درصدی مبادلات ایران و عمان

در ادامه این دیدار، قیس بن محمد الیوسف، وزیر تجارت صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان نیز بر ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور و همچنین لزوم روابط پولی و بانکی تهران و مسقط به منظور بهبود روابط تجاری بین آنها تاکید کرد.

وی در ادامه آمارهایی از وضعیت مبادلات تجاری بین دو کشور اعلام که بر اساس آن، حجم مبادلات ایران و عمان در ۸ ماهه اول سال جاری رشدی 41 درصدی را تجربه کرده است.

آمادگی عمان برای توسعه روابط با ایران

وزیر تجارت صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان همچنین توضیح داد: «ایجاد زیرساخت‌های مربوط به نقل و انتقالات پولی و بانکی عمان در ایران، طراحی و عملیاتی کردن پروژه‌های مشترک تجاری، سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و معدنی، حضور سرمایه‌گذاران عمانی در پروژه‌های مختلف ایران از جمله حضور در بخش انرژی و میادین گازی ایران، مهمترین ظرفیت‌هایی است که عمان خواهان حضور جدی در آنها است.»

وی همچنین اعلام آمادگی کرد که عمان با استفاده از روش‌های گوناگون به منظور توسعه مناسبات پولی و بانکی با ایران، همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور را بهبود بخشیده و تاکید کرد که برای دستیابی به این موضوع، ضروری است نقل و انتقالات مالی میان دو کشور تا جای ممکن آسان شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.