فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۸۳۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بازدهی بورس هفته اول مرداد ۱۴۰۳ / ۷۸۲ میلیارد تومان از بازار سهام خارج شد

بازدهی بورس هفته اول مرداد ۱۴۰۳ / 782 میلیارد تومان از بازار سهام خارج شد

بورس هفته اول مردادماه به پایان رسید و برآیند آن شاخص‌های بورسی را بر مدار نزولی قرار داد. این روند، تراز پول حقیقی را در بازار سهام منفی کرد و بیش از 782 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

 معاملات هفته اول مردادماه به پایان رسید و برآیند آن کندل هفتگی شاخص‌های بورسی را نزولی کرد. به طوری که شاخص کل طی پنج روز معاملاتی این هفته حدود 1.27 درصد کاهش ارتفاع داد و از دو میلیون و 220 هزار واحد در پایان هفته گذشته به دو میلیون و 175 هزار واحد در پایان بورس امروز رسید.

این روند در شاخص هم‌وزن نیز دیده شده است؛ به طوری که شرکت‌های کوچک و متوسط بازار سهام در این هفته به طور میانگین 1.39 درصد کاهش قیمت پیدا کردند و حمایت 700 هزار واحدی را از دست دادند. در نهایت نیز تابلو بورس تهران رقم شاخص هم‌وزن را 694 هزار واحد نشان داد.

همچنین باید گفت بازار سهام طی سه روز معاملاتی این هفته به طور میانگین روزانه 5.5 میلیارد برگه سهم حجم خورد و ارزش معادل سه هزار میلیارد تومانی را رقم زد. گفتنی‌ است حدود 782 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام در این هفته خارج شده است.

بورس هفته اول مرداد در یک نگاه

معاملات بازار سهام در روز ابتدایی هفته کاهش نسبتاً شدیدی پیدا کردند. به طوری که شاخص کل و شاخص هم‌وزن در این روز به‌ترتیب 0.47 و 0.35 درصد کاهش یافتند.

در روز یکشنبه فشار فروش افزایش یافت و دو نماگر اصلی با شدت بیشتری پایین آمدند. به طوری که شاخص کل 0.92 درصد و شاخص هم‌وزن 1.11 درصد کاهش پیدا کردند.

در روز دوشنبه نیز این روند ادامه داشت و هر دو نماگر بورسی پایین آمدند. در روز سه‌شنبه اما نزول شاخص‌های بورسی متوقف شد و شاخص کل 0.41 درصد و شاخص هم‌وزن 0.4 درصد رشد کردند. با وجود این، در روز پایانی هفته، شاخص‌های بورسی روند نزولی را در پیش گرفتند و شاخص کل و شاخص هم‌وزن به ترتیب 0.12 و 0.26 درصد کاهش یافتند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.