کد مطلب: ۹۰۲۳۵۳

انتخابات ریاست‌جمهوری در روسیه آغاز شد

انتخابات ریاست‌جمهوری در روسیه آغاز شد

رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.

به گزارش تجارت‌نیوز،  چهار کاندیدای این انتخابات «لئونید اسلاتسکی» از حزب لیبرال دموکرات، «نیکولای خاریتونف» از حزب کمونیست روسیه، «ولادیسلاو داوانکوف» از حزب مردم جدید و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور کنونی روسیه کاندیدای مستقل هستند.

به نقل از خبرگزاری شینهوا، روسیه بیش از ۹۰ هزار حوزه رای‌گیری را از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ به وقت محلی از ۱۵ تا ۱۷ مارس ایجاد کرده است.

با توجه به گستره وسیع روسیه در چندین منطقه زمانی، «کامچاتکا» و «چوکوتکا»، واقع در منطقه شرق دور، نخستین مناطقی هستند که شروع به رای‌گیری کردند. شعبه‌های رای گیری در کالینینگراد، واقع در انتهای غربی روسیه، آخرین مراکزی خواهند بود که رای‌گیری را آغاز می‌کنند.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، حدود ۱۱۰ میلیون شهروند روسیه واجد شرایط رای دادن هستند، از جمله بیش از ۱.۸ میلیون نفر در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

بر اساس مقررات انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، کاندیدایی که بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب کند، پیروز خواهد شد.

در مواردی که بیش از دو کاندیدا وجود داشته باشد و هیچ کدام ۵۰ درصد آرا را کسب نکند، کمیسیون مرکزی انتخابات دور دوم رای‌گیری را برای دو نفر اول اعلام می‌کند.

  نامزدی که بیشترین آرا را در دور دوم کسب کند به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب خواهد شد.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه نتایج انتخابات را حداکثر تا ۲۸ مارس تایید خواهد کرد و متعاقبا نتایج را ظرف سه روز پس از تایید اعلام می‌کند.

منبع : ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.