فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۹۷۹

آلمان از ارسال موشک های تاروس به اوکراین خودداری می کند

آلمان از ارسال موشک های تاروس به اوکراین خودداری می کند

دولت آلمان روز جمعه اعلام کرد که موضع آنها در ارائه نکردن موشک‌های «تائوروس» به اوکراین ثابت بوده و صحبتی هم در این زمینه نیست.

به گزارش تجارت نیوز،

در پی هشدارهای روسیه به کشورهای اروپایی و آمریکا درباره ارائه مجوز به اوکراین برای حمله به خاک این کشور با تسلیحات غربی، برلین در این‌خصوص اظهار نظر کرد.

دولت آلمان روز جمعه اعلام کرد که موضع آنها در ارائه نکردن موشک‌های کروز دوربرد «تائوروس» به اوکراین ثابت بوده و صحبتی هم در این زمینه نیست.

«استفن هبستریت» سخنگوی دولت آلمان در این‌باره گفت که تصمیم «اولاف شولتز» صدراعظم این کشور برای تحویل ندادن موشک‌های تائوروس به کی‌یف بدون تغییر باقی می‌ماند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، هبستریت طی نشست خبری بعد از جلسه کابینه آلمان توضیح داد: «گمانه‌زنی‌های مورد بحث مربوط به تسلیحاتی است که ما اصلا ارائه نکرده‌ایم و بنابراین نیازی به تغییر نیست».وی تاکید کرد که موضع دولت آلمان از زمانی که اجازه استفاده محدود از تسلیحات آلمانی را در عمق خاک روسیه در نزدیکی منطقه خارکیف داده، تغییر نکرده است.

این مقام آلمانی در پاسخ به سوال خبرنگاری درمورد موشک‌های کروز دوربرد اظهار داشت: «صدراعظم در این موضوع بسیار مصمم است و من تغییری در نظر او نمی‌بینم».

از سوی دیگر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز گفته بود: «مسکو تردیدی ندارد که بیانیه رئیس جمهور روسیه درباره عواقب حملات احتمالی به عمق خاک روسیه، به دست مخاطبان مورد نظر رسیده است».

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.