کد مطلب: ۸۹۰۰۴۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت بیت کوین / بازار ارز دیجیتال از مرز ۷۰۰ میلیارد دلار گذشت

پیش بینی قیمت بیت کوین / بازار ارز دیجیتال از مرز ۷۰۰ میلیارد دلار گذشت

قیمت بیت کوین در حالی افزایش یافته که ارزش بازار آن برای اولین بار در 17 ماه گذشته به بالای 700 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز،  با افزایش ارزش بازار بیت کوین، برای اولین بار در هفده ماه گذشته، شاهد پشت سر گذاشتن رقم 700 میلیارد دلار هستیم. این رقم نشان‌دهنده احتمال بازگشت بازار گاوی است. رشد ارزش بیت کوین با افزایش تقریبا 8 درصدی قیمت در هفته گذشته همراه بوده است که این رمزارز را به قیمت تقریبی 37,300 دلار رسانده است. این سطح از قیمت از زمان بحران بلاکچین ترا در ماه می سال 2022 بی‌سابقه بوده است.

رشد اخیر به دنبال افزایش 36 درصدی قیمت از پایین‌ترین سطح اکتبر که کمتر از 27,000 دلار بود، رقم خورده است، که عمدتا ناشی از افزایش تمایل نهادی و انتظارات برای تصویب ETF‌های بیت کوین در ایالات متحده تا اوایل سال 2024 است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری نشانه‌هایی را از اعتماد به بیت کوین بروز داده‌اند و حجم نگهداری در بیت کوین‌ها به رقم بی‌سابقه‌ای از 863,434 واحد بیت کوین رسیده است.

چارلی موریس، بنیان‌گذار  ByteTree، با اشاره به قدرت اخیر بازار، می‌گوید که روند قوی قیمت بیت کوین تعجب‌آور نیست و این قدرت را به انتظارات برای ورود سرمایه‌های نهادی به دنبال تصویبETF‌ها نسبت می‌دهد. این انتظارات بی‌شک نقش مهمی در رونق اخیر بازار داشته‌اند.

در همین حال، اقدام BlackRock در تنظیم یک ETF برای اتریوم، بخشی از قدرت روند بیت کوین را در هفته‌ای که قیمت آن به 38,000 دلار نزدیک شد، کاهش داده است. این تحولات ممکن است منجر به فروش بیت کوین توسط برخی سرمایه‌گذاران و خرید اتریوم شده باشد.

ezgif-4-6af76a7fce

پیش بینی اهداف قیمت بیت کوین

با این حال، اکثریت تحلیلگران بازار همچنان به افزایش بیشتر قیمت‌ها معتقدند. به عنوان مثال، Matrixport پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین با تصویب ETF‌ها در ایالات متحده به حداقل 42,000 دلار برسد.

این در حالی است که تحلیلگران دیگری به سطح قیمتی بالقوه 48,000 دلار به عنوان هدف بعدی قیمتی اشاره کرده‌اند. کوری میچل از Trading.biz حتی پیش‌بینی‌های بلندپروازانه‌تری دارد و معتقد است که بیت کوین ممکن است تا اواسط سال 2024 به بالاترین سطح قیمتی خود برسد، که می‌تواند به رشد 85 درصدی از سطوح فعلی منجر شود.

حتی اگر پیش‌بینی‌های تحلیلگران JP Morgan درست باشد و ما شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم، با توجه به افزایش حدود 125 درصدی قیمت بیت کوین در سال جاری، به نظر می‌رسد که بیت کوین واقعا در یک بازار گاوی قرار گرفته است.

در آینده نزدیک، اقدامات قیمتی بیت کوین ممکن است همچنان تحت تاثیر تحولات مربوط به  ETF‌های کریپتو در ایالات متحده باشد. علاوه بر این، رویدادهای ماکرو اقتصادی آینده مانند داده‌های تورم شاخص قیمت مصرف‌کننده و فروش خرده‌فروشی ایالات متحده در اکتبر می‌توانند بازار را بیشتر تحریک کنند، به شرط آنکه نشانه‌هایی از کاهش اقدامات فدرال رزرو به دنبال داشته باشند.

اهداف بلندمدت این ارز دیجیتال، رسیدن قیمت به سطح روانی 40,000 دلار، سپس بالاترین سطح آوریل 2022 در 43,000 دلار و بالاترین سطح مارس 2022 حدود 48,000 دلار است.

اخبار بیشتر را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.