کد مطلب: ۸۳۳۵۹۰

گرم‌ترین هفته تیر ماه در راه است

گرم‌ترین هفته تیر ماه در راه است

بنا بر اعلام مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، انتظار می‌رود هفته آینده گرم‌ترین هفته تیر ماه باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وضعیت هوا در روز جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲، در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و جوی آرام برقرار است، اما فقط در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان مازندران و ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

بر همین اساس، در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، نواحی مرکزی کشور شامل استان‌های مرکزی، قم، اصفهان و یزد وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گردوخاک رخ می‌دهد.

شنبه، یکشنبه و دوشنبه آینده، در کشور جوی آرام و آسمانی صاف و آفتابی پیش بینی می‌شود و روز سه شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲، برای شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک انتظار می‌رود به ویژه در نوار شرقی کشور و منطقه زابل وزش باد شدید و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پدیده غالب است.

هفته آینده به طور کلی انتظار می‌رود گرم‌ترین هفته تیر ماه باشد.

همچنین طی روز‌های جمعه تا یکشنبه (۱۶ تا ۱۸ تیر ۱۴۰۲) در شمال غرب و غرب کشور شاهد افزایش دما هستیم.

برای غرب سواحل خزر ثبات نسبی دمای هوا طی پنج روز آینده و برای شرق سواحل افزایش دما به ویژه در روز‌های شنبه و یکشنبه در جنوب غرب ماندگاری هوای گرم، ثابت بودن دمای هوا و برای دامنه‌های جنوبی البرز نواحی مرکزی کشور، شمال شرق، شرق و جنوب شرق تا سه شنبه (۲۰ تیر) روند افزایش دمای هوا پیش بینی می‌شود.

آسمان تهران روز شنبه، صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه، صاف و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

افزایش دمای هوای تهران تا ۴۵ درجه

رئیس اداره کل هواشناسی استان تهران با اعلام خبر افزایش شدید دمای هوای تهران گفت: تهران طی هفته آینده تا ۴۵ درجه سانتیگراد افزایش دما خواهد داشت. احد وظیفه رئیس مرکز ملی اقلیم و سرپرست بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور از با اشاره افزایش شدید دمای هوای تهران گفت: سال گذشته و امسال جزو سال‌های گرم محسوب می‌شوند و تابستان سال جاری به لحاظ دمایی گرم‌تر از سال گذشته و حتی متوسط دمای بلندمدت خواهد بود.

مازیار غلامی مدیرکل اداره هواشناسی نیز خبر داد: هفته آینده از شنبه (۱۷ تیرماه) تقویت هوای گرم در تهران پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این افزایش دما در مناطق شمالی به ۴۰ تا ۴۲ درجه سانتیگراد و در نیمه جنوبی استان به ۴۲ تا ۴۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

مدیر کل اداره هواشناسی ادامه داد: با توجه به وزش باد شدید در برخی ساعات روز، احتمال خیزش گرد و خاک استانی، انتقال گرد و خاک از استان‌های هم‌جوار و همچنین کشورهای همسایه مانند عراق نیز وجود دارد.

غلامی در پایان درباره بارش‌های تابستانه تصریح کرد: در حال حاضر در نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی اثری از بارش‌های سیل‌آسا همچون سال گذشته نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.