کد مطلب: ۸۴۹۳۰۱

ریزش ساختمان در تهران + عکس و فیلم / تاکنون ۱۱ نفر مصدوم و ۳ تن جان باختند

ریزش ساختمان در تهران + عکس و فیلم / تاکنون ۱۱ نفر مصدوم و ۳ تن جان باختند

ریزش ناگهانی چند ساختمان غیرمجاز در جریان فرآیند تخریب در جنوب تهران تاکنون سبب مرگ سه تن (۲ مامور پلیس) و مصدومیت ۱۱ نفر از شهروندان شده است. عملیات همچنان در این محل ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در این‌باره گفت: در ساعت ۱۲:۲۴ ظهر امروز حادثه ریزش ساختمان در تهران به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن شش ایستگاه آتش‌نشانی به همراه عوامل گروه‌نجات به همراه چند دستگاه جرثقیل و تجهیزات آواربرداری در محل حادثه واقع در خیابان شکوفه غربی، شهرک احمدیه اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که چند ساختمان درحال ساخت در مجاورت یکدیگر قرار داشتند که ناگهان تخریب شدند به طوریکه یکی از ساختمان‌ها به طورکامل ریزش کرده و بخش‌هایی از چند ساختمان نیز ریزش کرده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه احتمال محبوس شدن در زیرآوار وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه این ساختمان‌ها در حال ساخت بودند، کسی در واحدهای آن‌ها ساکن نبوده است. تاکنون نیز عوامل آتش‌نشانی موفق به نجات دو نفر از زیر آوار شدند که این افراد به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل داده شدند.

به گفته ملکی عملیات آتش‌نشانان و دیگر تیم‌های امدادی در محل ادامه داشته و عوامل انتظامی نیز در اطراف محل وقوع حادثه مستقر هستند و به محض دریافت اخبار تکمیلی نسبت به اعلام آن اقدام خواهد شد.

ریزش ساختمان

محل وقوع حادثه

۲ مامور شهرداری و ۴ تن از عوامل انتظامی در زیرآوار

همچنین مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت نیز با انتشار اطلاعیه‌ای در مورد این حادثه اعلام کرد: «از ابتدای صبح روز یکشنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲ و در اجرای دستور مقام قضایی مبنی بر برخورد با ساخت و سازهای غیر ایمن و غیرقانونی، واحدهای انتظامی فرماندهی تهران بزرگ برای پشتیبانی از عوامل شهرداری تهران در محله خلازیر واقع در منطقه ۱۹ تهران حاضر شدند. ساعاتی پیش و در زمان اجرای تخریب یکی از واحدهای غیرایمن در این منطقه، به علت عدم رعایت نکات ایمنی از سوی ساختمان‌های همجوار این ساختمان و عدم پایداری سازه، تعداد پنج ساختمان همجوار دچار تخریب شد که بر اثر آن تعداد چهار نفر از پرسنل انتظامی و دو نفر از پرسنل شهرداری در زیر آوار ساختمانی گرفتار شدند.

درحال حاضر با توجه به حضور تیم های امداد و نجات در محل ، عملیات جهت رهاسازی افراد گرفتار در زیر آوار ساختمانی در حال اجرا است که تا به این لحظه تعداد چهار نفر از زیر آوار نجات پیدا کرده و اقدامات برای نجات جان سایر افراد گرفتار در زیر آوار با سرعت در حال اجرا است.»

شاهین فتحی؛ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران نیز با اشاره به حضور امدادگران هلال احمر در محل حادثه گفت که چهار تیم ارزیاب به محل حادثه اعزام شده و ماموریت خود را در هماهنگی با دیگر عوامل امدادی آغاز کرده‌اند.

ریزش ساختمان

محل وقوع حادثه

بابک یکتاپرست، معاون روابط عمومی سازمان اورژانس کشور نیز در این‌باره به ایسنا گفت: وقوع این حادثه در ساعت ۱۲:۲۷ امروز به اورژانس اطلاع داده شد که درپی آن ۱۴ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: برابر آخرین آمارها تا کنون در این حادثه ۱۱ نفر مصدوم شده‌اند که هشت نفر از آنان به مراکز درمانی منتقل شده و سه نفر نیز خدمات درمانی را در همان محل حادثه دریافت کرده‌اند. استقرار عوامل اورژانس در محل نیز همچنان ادامه دارد.

ادامه عملیات آواربرداری و خروج قطعه‌های بزرگ

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در تشریح آخرین وضعیت عملیات در این محل نیز گفت: تا ساعت ۱۸ عوامل آتش‌نشانی با کمک دیگر عوامل حاضر در محل، موقع به برداشت قطعات بزرگ از روی آوار کرده و با این اقدام به قسمت‌های دیگر نیز دسترسی پیدا کردند و عملیات آواربرداری و جستجو همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: تا کنون فرد جدیدی از زیرآوار خارج نشده و جستجو برای یافتن نفرات احتمالی با قوت ادامه دارد. درخواست ما از مردم این است که در اطراف محل تجمع نکرده و اجازه دهند تا امدادگران اقدامات خود را انجام دهند.

کشف یک جسد از زیرآوار

ملکی همچنین در ساعت ۱۸:۱۵ به ایسنا گفت که در حین عملیات جستجو، آتش‌نشانان با پیکر یکی از محبوس‌شدگان در زیرآوار مواجه شدند که این فرد را خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند. در جریان بررسی‌ علائم حیاتی، مرگ این فرد از سوی عوامل اورژانس تایید شد.

سرهنگ بابک نمک‌شناس، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت، در ساعت ۱۸:۳۰ با اشاره به پیکر کشف شده از زیر آوار به ایسنا گفت: جسد کشف شده از زیر آوار متعلق به سرهنگ یزدان سلیمان آبادی، رئیس پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ است که مورد شناسایی قرار گرفت.

پیش از این مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران اعلام کرده بود که چهار مامور پلیس و دو نیروی شهرداری در زیرآوار محبوس شده‌اند.

کشف دومین جسد از زیرآوار

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در ساعت ۱۸:۳۷ گفت: در ادامه جست‌وجوهای انجام شده، پیکر دومین فرد محبوس شده در زیرآوار نیز کشف شد که با تایید عوامل اورژانس متاسفانه این فرد نیز جان خود را از دست داده است.

سرهنگ بابک نمک‌شناس، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران نیز در پی اعلام این خبر گفت که جسد دوم نیز مربوط به یکی دیگر از پرسنل انتظامی است.

وی هویت این فرد را سرگرد حسین اسماعیلی از پرسنل پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ اعلام کرد و گفت که این مامور پلیس نیز مورد شناسایی قرار گرفته است.

کشف سومین جسد از زیر آوار

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از پیدا‌شدن سومین پیکر حادثه فروریختن ساختمان‌های غیرمجاز منطقه ۱۹ تهران خبر داد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    ریزش خونه ها ناگهانی نبودش خوده نیروهای شهرداری با پلیس امنیت تخریب کردن

    • ناشناس

      اخه مگه ساختمان چند طبقه رو با لودر تخریب میکنن تخریب اولین ساختمان وتکیه کردنوفشاراودن به سازه های دیگه باعث تخریب جملگی وجمعی شده شهرداری هم به مقصودش رسید

  • ناشناس

    این مورد را اگر حادثه بتوان نامید حادثه ای دردناک است . ولی دردناکتر از آن وضعیت مدیریت ماست . شهرداری که معمولا در صورت پهن کردن بساط جوراب فروشی در کنار خیابان و یا ریختن فرغونی ماسه در جلو درب منزل ، بلا فاصله حاضر شده و اعمال قانون‌می کند ، بقدری صبر کرده تا این ساختمان غیر مجاز بالا رفته است . این ساختمان یک شبه ساخته نشده بوده است . پس ازآنکه ساختمان ساخته شد تازه به فکر نظارت و برخورد افتاده ایم .‌ متاسفانه نه ساخت و ساز و نظارت بر آن را بلدیم و نه تخریب درست و ایمن یک سازه را بلدیم‌. شاید هم آن هایی را که بلدند را کنار زده و خود بر صندلی آن ها نشسته ایم . واقعا شاهکار است که اجازه دهیم یک ساختمان بصورت غیر مجاز ساخته شود و هنگام تخریب آن نیز چند نفر تلفات بدهیم .

  • ناشناس

    چوب خدا صدا ندارد کسانی که به بهانه های مختلف درصدد تخریب مسکن مردم یا شکنجه آنها هستند آوار بر سر خود آنها ریخت

    • زیبا

      به نظرت الان بدتر بود یا میزاشتن این ساختمان ها با یه زلزله کوچیک رو سر خانواده ها خراب بشه اونوقت تو یکی نمیومدم ادا روشن فکر ها رو در بیاری

  • حسی

    میگن چوپ خدا صدا نداره مردم بی گناه را زدید خدا دید و تسویه کرد.❤

    • ناشناس ۱

      خدا یکم عقل شعور بده بهت بد نیست ساختمان نا ایمن بوده شهرداری جهت تخریبش اقدام کرده که بعدا با یه زلزله رو سر ساکنینش خراب نشه پلیس هم به این جهت اونجا بوده که عده‌ای الکی مانع کار مامورین شهرداری نشن
      ولی به علت سازه نا ایمن ساختمان های مجاور همگی با هم خراب شدن و این حادثه تلخ اتفاق افتاد

  • ایرانی

    خدا لعنت کنه سازنده ی ملکی که باعت شد
    چندین هموطن عزیزمون رو از دست بدیم وچندین خانواده هم داغدار بشن بیچاره اونایی که فوت شدن؛
    این ملک ازالان ایمن نبوده حالا کدوم بدبختایی میخواستن اونجاروبخرن به هوای اینکه صاحب خونه بشن!!!!

  • سجاد

    احتمالا این چند نفر هم مثل مهسا امینی بیماری زمینه ای داشتن که مُردن

    • زیبا

      نه بیماری زمینه ای نداشتن ولی قطعا وجدان کاری داشتن که با وجود ادمهایی مثل شما به وظایفشان برای نجات جون هم نوعانشون اقدام کنن ،مثلا اگه این ساختمان یا مشابهش مثل مترو پل ساخته می‌شد و روی سر ساکنینش خراب میشد خوب بود بعد دوباره همین خودت میومدی میگفتی کجا بودن که نزاشتن این ساختمان خراب بشه

  • ناشناس

    عدم رعایت نکات ایمنی از سوی ساختمان‌های همجوار؟؟!!

    • ناشناس

      عوامل تخریب بدون در نظر گرفتن ايمني، شروع به تخريب کرده اند؟؟؟؟؟و ضمنا مامورین در داخل ساختمانی که در حال تخريب بوده چکار میکردند؟؟؟؟؟
      به نظر بنده مقصر این فاجعه‌ تخريب کنندگان هستند.

  • ناشناس

    تخریب ساختمان توسط شهرداری انحام شده است.آیا تخریب با مواد منفجره بوده و یا با چه روشی قرار بود انجام شود؟

  • محقق متون مقدس

    سوال این است:
    چرا جناب پلیس افرادش را به یک جای امن نبرده؟؟؟ مرگ مردم‌ عادی با خدا. ولی چرا ماموران امنیتی چنین میشوند . خاهشا و به خاطر خدا مواظب خود و مواظب برادران مسلمان باشید. آمین

    • رضا

      چه بی ربط پلیس برا این اونجا بوده که کسی مانع کار مامورین شهرداری نشه و چقدر خوبه هر چی از دهنمون میاد رو نگیم واینقدر صحبت های رسانه های غربی رو برا خودمون بزرگ نکنید و جالبه این هایی که ادعا روشنفکری دارن بدون نگاه باز و کامل فقط اون صحبت ها رو تکرار میکنن تازه میگن کتاب هم میخونید

    • ناشناس

      ساختمانی را که خراب میکردند از ساختمانهای مجاور محکمتر بوده