کد مطلب: ۸۹۰۳۰۴

یک سوم کارمندان تهران فردا دورکار شدند

یک سوم کارمندان تهران فردا دورکار شدند

بر اساس تصمیم کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران، یک سوم از کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی فردا چهارشنبه می‌توانند از دورکاری استفاده کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، براساس مصوبه اولین جلسه کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا، یک سوم از کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی با اولویت افراد دارای بیماری های قلبی و عروقی ، بیماری های زمینه ای ، تنفسی و خود ایمنی و خانم های باردار و مادرانی که فرزند زیر ۷ سال دارند در روز چهارشنبه از دورکاری استفاده کنند.

کلیه مهدهای کودک در روز چهارشنبه تعطیل اعلام می‌شود.

بر اساس مصوبات کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا مجوزهای روزانه طرح ترافیک توسط شهرداری تهران در روز چهارشنبه صادر نمی‌شود همچنین از هرگونه فعالیت ورزشی اعم از انفرادی ، همگانی در محیط باز خودداری شود.

بر اساس مصوبات این جلسه پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راه فاتب، از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل رویت دارند نیز جلوگیری کنند. پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر جانمایی شوند.

شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری کنند.

همچنین سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی کلیه دستگاه‌های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا ، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری و نظایر آن اقدام کنند.

استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به‌ویژه  گروه های حساس مانند کودکان، افراد سالمند، بیماران قلب و تنفسی، زنان باردار و ... ، شاغلان پلیس راهور و شهرداری ها و ... که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد.

بر اساس مصوبات این کارگروه پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت‌ها ، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی همچنین وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی اقدامات لازم را به عمل آورد.

 ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی ، تولیدی ، معدنی و خدماتی استان کماکان ادامه یابد.

شرکت گاز استان نسبت به تداوم تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گازرسانی که فعالیت آن‌ها در این شرایط ضروری است، اقدام کند.

شهرداران استان، جهت جلوگیری از پسماندسوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان نظارت ویژه اعمال کنند.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان نسبت به تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای آلاینده همچنین سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی اقدام کند.

کلیه دستگاه‌ها مکلف هستند گزارش اقدامات را به‌صورت مکتوب به همراه مستندات پس از پایان شرایط اضطرار به استانداری و دبیرخانه اعلام کنند.

همچنین مقرر شد گروه اطلاع‌رسانی در یکی از پیام‌رسان‌های داخلی با عضویت مدیران کل تشکیل شود علاوه بر آن اطلاع‌رسانی در خصوص مصوبات کارگروه صرفا از طریق استانداری و دبیرخانه کارگروه انجام پذیرد. کلیه فرمانداران استان نیز بر نحوه اجرای مصوبات در شهرستان مربوطه نظارت و گزارش اقدامات را به استانداری و دبیرخانه اعلام کنند.

 

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.