فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۰۱۸۱

انواع سیم خاردار و راهنمای خرید این محصول مفتولی

انواع سیم خاردار و راهنمای خرید این محصول مفتولی

اگر قصد خرید سیم خاردار برای حصارکشی یا هر نوع کاربرد دیگر را دارید، ابتدا باید انواع سیم خاردار موجود در بازار را بشناسید. بنابراین خواندن این راهنما قبل از نهایی کردن سفارش توصیه می‌شود.

سیم خاردار نوعی مفتول است که طی فرآیندهای خاص به تیغ‌های تیز و برنده مجهز می‌شود، این محصول دارای انواع مختلفی است، می‌توان گفت سیم خاردارهای موجود در بازار از جنبه‌های مختلف نظیر شکل ظاهری، ساختار، جنس مفتول و حتی نوع خار به دسته‌بندی‌های مختلف تقسیم می‌شوند.

از همین رو انواع این مفتول خاردار ابزار مناسبی جهت حصارکشی و مرزبندی به شمار می‌روند. به‌طور کلی سیم خاردار در انواع مختلفی روانه بازار می‌شود. اگر قصد خرید سیم خاردار برای حصارکشی یا هر نوع کاربرد دیگر را دارید، ابتدا باید انواع سیم خاردار موجود در بازار را بشناسید. بنابراین خواندن این راهنما قبل از نهایی کردن سفارش توصیه می‌شود.

لیست انواع سیم خاردار

همانطور که اشاره کردیم، سیم خاردار می‌تواند از لحاظ شکل ظاهری، تعداد رشته‌های سیم، جنس مفتول و تعداد خار به دسته بندی‌های مختلف تقسیم شود.

در جدول زیر شما می‌توانید به صورت یکجا انواع دسته بندی‌ها را به وضوح مشاهده نمایید:

نوع دسته بندی سیم خاردار

انواع

شکل ظاهری

خطی

حلقوی

ساختار

تک سیم

دو سیم

جنس

پلی وینیل کلراید (PVC)

گالوانیزه

نوع خار

تک خار

دو خار

 

32

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره‌ی هر دسته از سیم خاردارها، قیمت سیم خاردار و ... کسب کنید، می‌توانید عبارت "سیم خاردار فولاد توفیقی" را در گوگل سرچ نمایید یا در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید تا رویکرد جامع‌تری از این محصولات را معر فی نماییم.

انواع سیم خاردار (حلقوی، خطی)

یکی از مهمترین دسته بندی‌هایی که برای انواع سیم خاردار در نظر گرفته می‌شود، شکل ظاهری آنها است. به طور کلی سیم خاردارهای موجود در بازار به دو دسته تقسیم می‌شوند: خطی و حلقوی.

احتمالا با شنیدن نام این دو نوع مفتول خاردار(خطی، حلقوی) بتوان تفاوت آنها را حدس زد. البته اگر به سیم‌های خاردار توجه کرده باشید، مطمئنا تمایز این دو گروه برای شما آشکار خواهد بود.

سیم خاردار خطی

سیم خاردار خطی به شکل یک خط راست تولید می‌شود. این محصول در هنگام حصارکشی نیز به صورت یک خط راست نصب می‌شود. این سری از محصولات که با ضخامت‌های 2 الی 2.5 میل تولید می‌شوند، کشش مناسبی دارند. همچنین به دلیل صاف بودن سیم‌ها معمولا فاصله‌ی بین تیغ‌ها متراکم‌تر است.

سیم خاردارهای خطی امنیت کمتری نسبت به سیم خاردارهای حلقوی دارند، بنابراین بیشتر برای حصارکشی زمین‌های کشاورزی، باغچه و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند. ناگفته نماند سیم خاردارهای خطی خود به دو گروه تقسیم می‌شوند:

  • سیم خاردار خطی سوزنی
  • سیم خاردار خطی تبری (تیغی)

سیم خاردار حلقوی

تقریبا تمام مطالبی که درباره‌ی سیم خاردارهای خطی گفته شد، درباره سیم خاردارهای حلقوی نیز صدق می‌کند. با این تفاوت که این محصولات ظاهر حلقوی دارند. در واقع آنها نه در امتداد یک خط راست، بلکه به صورت حلقه حلقه ساخته می‌شوند.

مفتول(سیم) خاردار حلقوی امنیت نسبتا بیشتری دارند. اگر به مراکز فوق امنیتی یا نظامی مثل پادگان، سفارت‌خانه‌ها، فرودگاه‌ها و ... مراجعه کرده باشید، حتما تا بحال این سیم خاردارها را دیده‌اید. سیم خاردارهای حلقوی نیز دقیقا به دو دسته مختلف تقسیم می‌شوند:

  • سیم خاردار حلقوی سوزنی
  • سیم خاردار حلقوی تیغی

نکته اول: تفاوت سیم خاردار تبری و سوزنی

تفاوت سیم یا مفتول خاردار تبری و سوزنی تنها به نحوه بارگذاری خار محدود می‌شود. در سیم خاردارهای سوزنی خار به صورت یک مفتول کوچک به دور بدنه اصلی محصول متصل می‌شود، اما در سیم خاردارهای تبری، خار با استفاده از ورق گالوانیزه و به شکل تیغ به بدنه اصلی اضافه می‌گردد.

نکته دوم: سیم خاردار تیغی یا اسرائیلی

لازم به ذکر است برخی از مواقع ممکن است به جای سیم خاردار تیغی از عبارت سیم خاردار اسرائیلی هم استفاده شود. این دو عبارت معنای یکسانی دارند.

دسته بندی سیم خاردار از نظر ساختار

مفتول سیم خاردار از لحاظ ساختار نیز در دو طبقه گروه بندی می‌شود. تمایز میان این دو گروه با نگاه بسته‌تر به سیم خاردار به وضوح قابل مشاهده است. در واقع با یک نگاه می‌توان به این مسئله پی برد که محصول حاضر تک سیم است یا دو سیم!

سیم خاردار تک سیم

در نمونه‌های تک سیم تنها یک رشته سیم وجود دارد که به وسیله اضافه شدن خارها به سیم خاردار تبدیل شده‌اند. در چنین محصولاتی خبری از سیم پیچی نبوده و تنها یک رشته در ساختار اصلی محصول به کار برده شده است. این مدل قدرت تحمل بارهای سنگین را ندارد، بنابراین برای حصارکشی‌های جزئی، مثلا حصارکشی زمین دام، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیم خاردار دو سیم

در سیم خاردار‌های دو سیم از دو رشته سیم برای ساخت محصول مفتول خاردار استفاده می‌شود، به طوری که این دو رشته به خوبی در هم تنیده می‌شوند، دقیقا مشابه ساقه‌های گیاهی که به دور هم رشد می‌کنند. در نهایت با اضافه شدن خارها محصول نهایی آماده استفاده می‌شود. بدیهی است تحمل بار در این گروه از محصولات بیشتر است، پس در پروژه‌هایی که حساسیت بیشتری دارند، مشاهده می‌شود.

انواع سیم خاردار از نظر جنس

همانطور که گفتیم، یکی دیگر از تفاوت‌هایی که باعث به وجود آمدن انواع سیم خاردار شده است، جنس محصول است. البته غالب توری فلزی‌های موجود در بازار از جنس مفتول به ویژه مفتول گالوانیزه گرم هستند، اما برخی از آنها به دلایل مختلف با روکش PVC عرضه می‌شوند.

34

به طور معمول با توجه به نوسان قیمت مفتول در بازار آهن آلات تهران و ایران بهتر است پیش از خرید منابع قیمتی را بررسی و سپس نسبت به خرید اقدام کنید، در این راستا یکی از منابع معتبر را برای استعلام نرخ روز مفتول قرار داده‌ایم:

https://fouladtofighi.com/solid-wire-price/

از این طریق می‌توانید قیمت مفتول را در انواع سیاه، گالوانیزه، برنجی و آلومینیوم و غیره را به صورت لحظه‌ای مشاهده کنید.

سیم خاردار گالوانیزه

سیم خاردارهایی که از گالوانیزه ساخته می‌شوند، به معنای واقعی کلمه تیز بوده و امنیت فوق العاده‌ای فراهم می‌کنند. در این محصولات غالبا هم سیم هم تیغه از مفتول گالوانیزه گرم ساخته می‌شود که این موضوع باعث مقاومت بالای محصول در برابر زنگ زدگی و خوردگی می‌شود.

سیم خاردار با روکش PVC

البته گاهی اوقات سیم خاردار با لایه‌ای از روکش پی‌وی‌‌سی پوشانده می‌شود. این کار علاوه‌بر زیبایی ظاهری، استحکام محصول و مقاومت آن در برابر خوردگی را افزایش می‌دهد. شاید برای دیدن این محصولات شانس کمی داشته باشید چرا که بیشتر کاربرد آنها در دریا و اقیانوس است.

انواع سیم‌های خاردار از نظر نوع خار

تا به اینجا انواع سیم خاردار از لحاظ شکل ظاهری، تعداد سیم و جنس مفتول را بررسی کردیم. اما بهتر است بدانید مفتول‌های خاردار موجود در سطح بازار از لحاظ نوع خار هم تفاوت‌های زیادی با هم دارند. در این بخش بد نیست به این سری از تفاوت‌ها نیز اشاره کنیم:

سیم خاردار تک خار

در این محصولات تنها از یک خار برای برندگی استفاده می‌شود. از همین رو تیغ سیم خاردارهای تک خار تنها از دو نوک تیز برخوردار هستند. برخی از افراد به این محصولات سیم خاردار دونقطه نیز می‌گویند.

سیم خاردار دو خار

چنانچه دوخار برای ایجاد برندگی به بدنه‌ی سیم خاردار متصل شود، محصول نهایی با عنوان سیم خاردار دوخار شناخته می‌شود. این محصولات نیز به سیم خاردار چهار نقطه معروف هستند.

راهنمای خرید انواع سیم خاردار

حالا که با انواع سیم خاردار آشنا شدید، می‌توانید با خیالی راحت برای خرید مفتول(سیم) خاردار مناسب اقدام کنید. برای این کار شما می‌توانید سفارش خود را از بازار آهن، کارخانه‌جات و فروشگاه‌های آنلاین ثبت نمایید. البته به شخصه خرید مستقیم از کارخانه را توصیه می‌کنم چرا که در این صورت قیمت نهایی سفارش تاحدود زیادی کاهش پیدا می‌کند. البته کارخانه‌های زیادی برای خرید سیم خاردار وجود دارند که من با دنبال کردن نظرات مشتریان متوجه شدم کارخانه فولاد توفیقی توانسته رضایت اغلب مشتریان را جلب نماید.

پس از پرس‌و‌جوهایی که از مصرف‌کنندگان داشتم، متوجه شدم فولاد توفیقی ضمن قیمت مقرون به صرفه، محصولات خوبی هم دارد، و این نکته بسیار حائز اهمیت است. شما هم می‌توانید جهت خرید به سایت صنایع فولاد توفیقی مراجعه کنید. پیشنهاد می‌کنم خرید از این کارخانه را امتحان کنید و نظر خود را با ما در میان بگذارید.

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.