فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۲۱۲۴

ثبت نام سجام برای دریافت سهام عدالت متوفیان الزامی است!

ثبت نام سجام برای دریافت سهام عدالت متوفیان الزامی است!

ثبت نام سجام به‌طور معمول توسط افرادی انجام می‌شود که قصد حضور در بازار سرمایه دارند. البته با ارائه قانونی مبنی‌بر دریافت سهام عدالت متوفیان، لازم است که وراث نیز برای انجام این فرآیند اقدام کنند.

 

ثبت نام سجام به‌طور معمول توسط افرادی انجام می‌شود که قصد حضور در بازار سرمایه دارند. البته با ارائه قانونی مبنی‌بر دریافت سهام عدالت متوفیان، لازم است که وراث نیز برای انجام این فرآیند اقدام کنند.

در واقع سهام عدالت به نوعی یک سرمایه برای صاحب آن به‌شمار می‌رود. بنابراین، همانند سایر دارایی‌ها، لازم است تا برای انتقال سهام عدالت به وراث مراحل قانونی به‌طور کامل انجام شود.

منظور از سجام چیست؟

واژه سجام در واقع مخفف عبارت سامانه جامع اطلاعات مشتریان است که به‌منظور دریافت اطلاعات دقیق سهامداران حاضر در بازار بورس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هر فردی که قصد دارد تا فعالیت خود را در حوزه بازار سرمایه آغاز کند باید با مراجعه به این سامانه اقدامات لازم برای ثبت نام در سجام را به‌طور کامل و دقیق انجام دهد تا از این طریق یک کد بورسی به‌دست آورد.

لزوم احراز هویت در هنگام ثبت نام سجام

یکی از مهم‌ترین مراحلی که برای ثبت‌نام در سامانه سجام باید مد نظر قرار گیرد، این است که فرد متقاضی باید بعد از ثبت اطلاعات و دریافت کد بورسی نسبت به احراز هویت خود اقدام کند.

احراز هویت به این معنی است که متقاضی ثبت نام سجام باید از طریق یک مرجع مطمئن صحت مدارک شناسایی خود را تایید کند و نشان دهد که اطلاعات وارد شده معتبر هستند.

برای اینکه شما بتوانید مراحل اولیه برای ثبت‌نام از طریق سامانه سجام را انجام دهید باید اطلاعاتی به شرح زیر را وارد کرده و در زمان احراز هویت نیز تمامی آن‌ها را تایید کنید:

  • نام، نام‌خانوادگی، تاریخ تولد، نام پدر، کد ملی، شماره و سریال شناسنامه از سری مشخصات هویتی مورد نیاز به‌شمار می‌روند.
  • فرد متقاضی باید شماره حساب، نام بانک، نام شعبه و شماره شبا را هم در این سامانه ثبت کند.
  • آدرس محل سکونت و محل کار، کد پستی، شماره تلفن ثابت و همراه نیز از سری اطلاعات ارتباطی هستند.

561

ثبت نام سجام برای دریافت سهام عدالت متوفیان لازم است

یکی دیگر از مواردی که دولت برای لزوم ثبت‌نام در سامانه سجام ارائه می‌دهد، امکان دریافت سهام عدالت متوفیان توسط وراث است که باید احراز هویت خود را از این طریق انجام دهند.

قبل از هر اقدامی برای انتقال سهام عدالت متوفی، حداقل یکی از وراث باید در سایت سجام ثبت‌نام کند و احراز هویت را انجام دهد، در غیر این صورت هیچ‌گونه خدماتی برای منتقل‌شدن و آزادسازی سهام عدالت فرد فوت‌شده ارائه نمی‌شود.

برای این منظور لازم است تا افراد متقاضی جهت دریافت سهام عدالت متوفی مدارک لازم برای انجام انتقال سهام را آماده کنند که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • کارت ملی و شناسنامه فرد متوفی
  • کارت ملی و شناسنامه تمام وراث مشخص‌شده در گواهی انحصار وراثت
  • گواهی پرداخت مالیات بر ارث که برای سهام عدالت در نظر گرفته می‌شود.
  • ارائه وصیت‌نامه رسمی متوفی درصورتی که در گواهی حصر وراثت اشاره شده باشد.

در نظر داشته باشید که رعایت تمامی قوانین برای افراد متقاضی دریافت سهام عدالت متوفیان الزامی خواهد بود و بعد از ثبت‌نام در سجام و آزادسازی سهام، تمامی وراث مشمول دریافت سود می‌شوند.

از چه راهی برای ثبت نام سجام استفاده کنیم؟

از زمان معرفی سامانه سجام، طی‌کردن مراحل مورد نیاز برای ثبت‌نام و احراز هویت از طریق دفاتر پیشخوان دولت یا کارگزاری‌ها انجام می‌شد که معمولا وقت زیادی از افراد تلف می‌کرد.

با درنظرگرفتن معطلی‌ها و مشکلاتی که در روش حضوری برای احراز هویت وجود دارد، مدتی است که افراد می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه سجام از روش آنلاین استفاده کنند.

درصورتی‌که می‌خواهید با ثبت‌نام در سامانه سجام نسبت به دریافت سهام عدالت متوفی اقدام کنید، به‌راحتی می‌توانید با کمک گوشی هوشمند خود تمامی مراحل احراز هویت و ثبت اطلاعات را انجام دهید.

افراد می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در هر موقع از شبانه‌روز به‌سادگی با گوشی همراه خود از طریق اپلیکیشن تاپ ثبت‌نام در سجام و احراز هویت خود را در بستری امن و مطمئن انجام دهند.

562

مراحل ثبت نام در سجام با اپلیکیشن تاپ

امکان ثبت‌نام در سجام به‌صورت غیر حضوری در اپلیکیشن تاپ برای کاربران قابل دسترس است تا بتوانند با عدم مراجعه به دفاتر خدمات پیشخوان دولت و صرفه‌جویی در وقت، احراز هویت را از طریق این برنامه انجام دهند که شامل مراحل زیر می‌شود:

  • انتخاب بخش بازار سرمایه
  • انتخاب بخش ثبت‌نام سجام
  • واردکردن شماره همراه و کد ملی
  • در این مرحله باید کارمزد ثبت‌نام را بپردازید.
  • فرم‌های مربوط به اطلاعات هویتی، بانکی و ارتباطی را پر کنید.
  • بعد از استعلام، کد پیگیری دریافت می‌کنید.
  • در آخر نیز می‌توانید احراز هویت را به‌صورت غیر حضوری انجام دهید.

سرویس‌های شگفت‌انگیز سوپر اپلیکیشن تاپ

بهتر است بدانید که شما با نصب سوپر اپلیکیشن هوشمند تاپ می‌توانید بیش از 100 سرویس متنوع را در اختیار داشته باشید که ثبت‌نام در سامانه سجام تنها یکی از آن‌ها به‌شمار می‌رود.

سرویس‌هایی که در این اپلیکیشن ارائه می‌شود شامل مواردی همچون کارت به کارت، استعلام خلافی، عوارضی، انجام خدمات گردشگری، خرید کارت شارژ، افتتاح حساب غیر حضوری و بسیاری موارد دیگر است.

ثبت نام سجام مهم‌ترین فرآیندی است که افراد باید برای فعالیت در بازار سرمایه یا به‌منظور دریافت سهام عدالت متوفیان انجام دهند که برای این منظور امکان استفاده از اپلیکیشن کاربردی تاپ برای دسترسی سریع و آسان به این سامانه وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.