فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۸۸۵

زمان عرضه شاهین پلاس به بازار اعلام شد

زمان عرضه شاهین پلاس به بازار اعلام شد

سایپا تا پایان تیرماه حدود ۱۹ هزار دستگاه شاهین تولید کرده و منتظر مجوز قیمتی برای عرضه شاهین پلاس است.

به گزارش تجارت نیوز،

 سایپا تا پایان تیرماه ۱۹ هزار دستگاه شاهین تولید کرده. که بیشتر از تولید سال گذشته در همین بازه زمانی است. این شرکت در حال حاضر دو مدل شاهین با گیربکس دستی و اتوماتیک تولید می‌کند. و به زودی شاهین پلاس با موتور قوی‌تر M16 به بازار عرضه خواهد شد. سایپا به دنبال جایگزینی شاهین پلاس با مدل‌های فعلی شاهین است. و منتظر دریافت مجوز قیمتی برای این خودرو است.

افزایش تولید شاهین در سال جاری

خودرو : بر اساس اطلاعات منتشر شده، خودروسازی سایپا تا پایان تیرماه سال جاری حدود ۱۹ هزار دستگاه شاهین تولید کرده است. این در حالی است که این شرکت تا پایان تابستان سال گذشته حدود ۱۸ هزار و ۶۰۰ دستگاه شاهین تولید کرده بود. این افزایش تولید نشان‌دهنده تلاش‌های سایپا برای بهبود و افزایش تولیدات خود است.

شاهین پلاس در انتظار مجوز قیمت

چندی پیش مدیر بازاریابی فروش سایپا اعلام کرد که شاهین پلاس، مدل جدید این خودرو، منتظر چراغ سبز نهادهای مربوطه است تا پس از تعیین قیمت، روانه بازار شود. شاهین پلاس قرار است با موتور M16 عرضه شود که این موتور قوی‌تر از موتور M15 بوده و پیش‌تر بر روی ال ۹۰ نصب شده بود. این موتور توسط طراحان سایپا داخلی‌سازی شده و از توانایی‌های بیشتری نسبت به موتور M15 برخوردار است.

تنوع مدل‌های شاهین در سایپا

سایپا در حال حاضر دو مدل شاهین را تولید می‌کند: شاهین با گیربکس دستی و شاهین با گیربکس اتوماتیک. هر دو مدل از موتور M15 استفاده می‌کنند که با توجه به اندازه بزرگتر شاهین نسبت به کوییک، سایپا مجبور به استفاده از توربوشارژ برای این موتور شد. اما شاهین پلاس با موتور M16 به بازار خواهد آمد که انتظار می‌رود عملکرد بهتری داشته باشد.

استراتژی جایگزینی مدل‌های شاهین

به نظر می‌رسد سایپا بعد از دریافت مجوز قیمتی برای شاهین پلاس، قصد دارد این مدل جدید را جایگزین مدل‌های فعلی شاهین کند. بر اساس اخبار رسیده، سایپا سرعت عرضه شاهین را کاهش داده تا پس از دریافت مجوز قیمتی، شاهین پلاس را به عنوان خودروی جایگزین به مشتریان شاهین فعلی پیشنهاد دهد. ایران خودرو پیش‌تر از این فرمول برای تارا استفاده کرده بود و با ارتقای مدل‌های تارا، آنها را به عنوان خودروی جایگزین پیشنهاد داده بود.

اطلاعات کدال و عرضه شاهین پلاس

اطلاعات کدال نشان می‌دهد که سایپا تا پایان تیرماه حدود ۱۹ هزار دستگاه انواع شاهین تولید کرده و حدود ۱۸ هزار دستگاه از این خودروها را به متقاضیان فاکتور کرده است. به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از هزار دستگاه شاهینی که در پارکینگ‌های این خودروساز باقی مانده‌اند، شاهین پلاس‌هایی باشند که منتظر مجوز قیمتی هستند تا روانه بازار شوند.

منبع : جهان صنعت نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.