فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۴۷۵

محصول جدید ایران خودرو نیامده رقیب پیدا کرد/ بازار خودرو برای متقاضیان جذاب شد

محصول جدید ایران خودرو نیامده رقیب پیدا کرد/ بازار خودرو برای متقاضیان جذاب شد

ری را محصول جدید ایران خودرو هنوز وارد بازار نشده از سوی سایپا رقیب پیدا کرده است.

به گزارش تجارت نیوز،

سایپا هنوز محصول جدید ایران خودرو به بازار نرسیده است، برنامه ریزی برای مقابله با آن را آغاز کرد. براساس اظهارات مدیرعامل سایپا قرار است تولید سایپا سیلک به زودی از سوی این خودروساز آغاز شود. با توجه به اظهارات جواد توسلی مهر پیش بینی می شود نارنجی های جاده مخصوص این محصول جدید خود را تا سال ۱۴۰۳ به پایان نرسیده در قالب طرح فروش عرضه کنند. 

ایران خودرو در جدیدترین طرح فروش خود اولین محصول کراس اوور خود یعنی ری را را عرضه کرد. حال به نظر می رسد این محصول ایران خودرو به بازار نرسیده رقیب پیدا کرده است و سایپا نیز با تولید سایپا سیلک وارد بازار خودروهای کراس اوور می شود.

ایران خودرویی ها بعد از حدود یکسال و نیم از عرضه گسترده محصولات خود در قالب فروش فوق العاده و پیش فروش، طرح فروش دیگری را با حضور ۱۲ محصول تدارک دیده اند. بررسی فنی اقتصادنیوز از این خودروی کراس اوور نارنجی های جاده مخصوص نشان می دهد پلتفرم سیتروئن C3 XR یا همان سایپا سیلک با پژو ۲۰۰۸ یکی است و هر دو خودرو روی پلتفرم PF1 شرکت پژو-سیتروئن تولید شده است.

سیتروئن C3 XR محصولی است که پژو سیتروئن در چین و با مشارکت شریک خود یعنی دانگ فنگ تولید کرده است. به نظر می رسد با توجه به قطع همکاری با خودروساز فرانسوی و شریک پیشین نارنجی های جاده مخصوص، مدیران سایپا برای ایجاد تغییرات و همچنین مونتاژ این خودرو در خطوط تولید خود با شریک چینی پژو سیتروئن یعنی دانگ فنگ مشورت کرده و قرار است سایپا سیلک از مسیر همکاری با این خودروساز چینی در ایران تولید شود.

عرضه ری را و سایپا سیلک می تواند بازار خودرو را در نیمه دوم ۱۴۰۳ برای متقاضیان حسابی جذاب کند و مشتریان با ورود محصولات جدید به بازار دست بازتری برای اتتخاب محصول مورد نظر خود پیدا خواهند کرد. البته از منظر دیگر، عرضه سایپا سیلک نیز قابل بررسی است. هر چقدر عرضه محصولات جدید برای بازار خوشحال کننده است می توان گفت حضور سایپا سیلک در بازار کام ایران خودرو را تلخ می کند. آبی های جاده مخصوص امیدوار بودند با عرضه اولین کراس اوور ایرانی به بازار تا چندی در این بازار بی رقیب باشند اما مدیران سایپا چنین اجازه ای به آنها ندادند.

البته هنوز رقیب ری را از قیمت نهایی خود در مبدا رونمایی نکرده اما به نظر می رسد با توجه به اینکه ایران خودرویی ها توانستند برای اولین بار برای یک محصول خود کارخانه مجوز قیمت میلیاردی دریافت کنند؛ راه را برای رقیب نیز باز کردند و پیش بینی می شود سایپا سیلک نیز با قیمتی حول و حوش ری را یعنی حدود یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومانی در کارخانه در دسترس متقاضیان قرار گیرد.

منبع : اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.