خبر مهم:

کد مطلب: ۸۳۲۸۸۲

امیرعبداللهیان با رئیس جمهور آذربایجان دیدار کرد

امیرعبداللهیان با رئیس جمهور آذربایجان دیدار کرد

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس جنبش عدم تعهد با رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین امیرعبداللهیان که به منظور شرکت در اجلاس وزرای خارجه جنبش عدم تعهد به باکو سفر کرده است، امروز در حاشیه این اجلاس با الهام علی‌اف، رئیس جمهور کشور آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهوری آذربایجان در دیدار با امیرعبداللهیان گفت: جمهوری آذربایجان به دنبال رفع انسداد کریدورهای مواصلاتی در منطقه است و به وجود مسیرهای تاریخی ایران در منطقه پایبند است. هرگز اجازه نخواهیم داد از خاک کشور ما تهدیدی علیه منطقه و جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد.

تقویت روابط تهران و باکو و بررسی مسائل منطقه هم، محور گفت و گوهای حسین امیرعبداللهیان و الهام علی اف است.

نشست وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد با عنوان «جنبش عدم تعهد؛ متحد و استوار در مواجهه با چالش‌های نوظهور» از امروز چهارشنبه (۱۴ تیرماه)‌ در مرکز همایش های شهر باکو آغاز شده است و به مدت ۲ روز ادامه دارد.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، سایر وزرای خارجه و معاونان وزرا و نمایندگان سران این جنبش از کشورهای مختلف در این اجلاس حاضرند.

همچنین دیدار با همتایان و معاونان وزرای خارجه از کشورهای فلسطین، سوریه، ازبکستان، اوگاندا، ترکیه، سومالی، بنگلادش، بورکینافاسو، اتیوپی، اندونزی، تونس، آفریقای جنوبی، هند و جمهوری آذربایجان در دستور کار امروز وزیر امورخارجه کشورمان است.

جنبش عدم متعهد در سال ۱۹۶۱ میلادی در اوج جنگ سرد در بلگراد پایتخت یوگسلاوی سابق تأسیس شد و شامل کشورهایی است که به هیچ‌یک از بلوک‌های قدرت جهانی (آمریکا و شوروی) وابستگی و تعهدی نداشته و به عبارتی در جبهه کمونیسم یا سرمایه‌داری نیستند.

این سازمان پس از جنگ سرد تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است و ۱۲۰ کشور عضو آن هستند و ۲۱ کشور نیز به عنوان ناظر در این سازمان فعالیت می‌کنند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.