خبر مهم:

کد مطلب: ۸۶۳۵۴۲

ادعای آمریکا علیه ایران / کمک‌رسانی هواپیمایی ایرانی به نیروهای روس

ادعای آمریکا علیه ایران / کمک‌رسانی هواپیمایی ایرانی به نیروهای روس

در جدیدترین ادعای آمریکا علیه ایران، این کشور مدعی کمک‌رسانی یک شرکت هواپیمایی ایرانی به نیروی های روس شده؛ ادعایی که شرکت ایرانی آن را تکذیب کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جدیدترین ادعای آمریکا علیه ایران، نماینده ویژه دولت این کشور بار دیگر مدعی دخالت کشورمان در جنگ روسیه و اوکراین شده و ایران را به عدم صداقت در زمینه جنگ اوکراین متهم کرده است.

آبرام پیلی، که به تازگی عهده‌دار مسئولیت‌های رابرت مالی نماینده ویژه در تعلیق کاخ سفید در امور ایران شده، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی x ادعا کرده که روز گذشته، شرکت هواپیمایی پویا وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو ساعت پس از فرود با یک هواپیمای باری بزرگ که برای حمل ماشین آلات سنگین طراحی شده بود، فرودگاه سیمفروپل در کریمه اشغالی را ترک کرده است. او در ادامه تهران را به عدم صداقت در زمینه جنگ اوکراین متهم کرده است.

پیلی در شرایطی چنین اتهاماتی را ایراد کرده که دولت‌های غربی سهم بزرگی در جریان گسیل تسلیحات به اوکراین داشته‌اند (اکوایران).

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا نیز در این مورد ادعا کرده است که شواهد روشنی مبنی بر پرواز هواپیمای شرکت پویا ایر به کریمه اشغالی وجود دارد.

تکذیب ادعای آمریکا توسط شرکت هواپیمایی پویا

این در حالی است که شرکت هواپیمایی «پویا» برخی خبرسازی‌ها درباره پرواز هواپیمای ایلوشین ۷۶ این شرکت بر فراز منطقه پرواز ممنوع شبه جزیره کریمه برای کمک‌رسانی به نیروهای روسیه را رد کرد.

شرکت هواپیمایی پویا در اطلاعیه فوری اعلام کرد: «به اطلاع می‌رساند متاسفانه امروز طی اخبار کذب به استناد هک سایت فلایت رادار شاهد هستیم بر اساس خط خبری برنامه ریزی شده توسط شبکه‌های معاند و سایر جیره خواران مرتبط، به تناوب اعلام می‌شود هواپیمای ایلوشین ۷۶ هواپیمایی پویا به شماره ثبت EP-PUS در حال پرواز بر فراز منطقه پرواز ممنوع شبه جزیره کریمه در حال کمک رسانی به نیروهای روسیه است در حالی که این هواپیما طی ۴۸ ساعت گذشته در فرودگاه مهرآباد پارک بوده و پروازی نداشته و اساساً چنین موضوعی از اساس کذب محض بوده و انجام چنین پروازی کاملا نشدنی نیست.»

شرکت هواپیمایی پویا افزود: «این شرکت برخود لازم می‌داند بر اساس اصل شفافیت و آگاه سازی نسبت به این موضوع تکذیبیه فوق را صادر و همزمان مراتب را توام از مسیر نهادهای تخصصی و امنیتی دنبال کند.» (همشهری آنلاین)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.