کد مطلب: ۸۷۴۱۶۹

نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در کی‌یف/ زلنسکی خواستار تشدید تحریم‌های ایران شد

نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در کی‌یف/ زلنسکی خواستار تشدید تحریم‌های ایران شد

رییس‌جمهور اوکراین از اروپایی‌ها خواست تا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کنند؛ زیرا تهران هواپیماهای بدون سرنشین مورد نیاز مسکو را تامین می‌کند

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیران خارجه اتحادیه اروپا در نشستی تاریخی، جلسه خود را در کی‌یف، پایتخت اوکراین برگزار کردند تا بار دیگر بر حمایت خود از این کشور در جنگ با روسیه تاکید کرده باشند.

در این نشست ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز در سخنانی در مقابل ۲۴ وزیر اروپایی شرکت کننده (وزرای لهستان، مجارستان و لتونی به دلایل مختلف غایب بودند) گفت که پیروزی اوکراین مستقیماً به همکاری کیف و متحدان غربی آن بستگی دارد.

او از اروپایی‌ها خواست تا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کنند؛ چراکه تهران هواپیماهای بدون سرنشین مورد نیاز مسکو را تامین می‌کند و در زمینه انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه فعال است.

تعهد اروپا به کی‌یف

جوزپ بورل، مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از ورود به کی‌یف با اشاره به اینکه این نخستین نشست مشترک وزیران خارجه اروپایی در خارج از اتحادیه بوده تاکید کرد که این اقدام نشانه‌ «حمایت تزلزل‌ناپذیر اتحادیه اروپا از اوکراین» و همچنین «تعهد اروپا به کی‌یف» است.

به نقل از یورونیوز، دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین هنگام استقبال از بورل در واکنش به حذف ردیف کمک به اوکراین در طرح بودجه کنگره آمریکا گفت: «ما احساس نمی‌کنیم که حمایت ایالات متحده از بین رفته است چرا که آمریکا می‌داند چیزی که در اوکراین به خطر افتاده ابعادی به مراتب بزرگتر از خود اوکراین دارد.»
او همچنین در واکنش به پیروزی رابرت فیکو در انتخابات اسلواکی که وعده قطع شدن کمک‌های مالی به اوکراین را داده گفت: «برای قضاوت در این خصوص بسیار زود است. هنوز باید منتظر تشکیل دولت در اسلواکی باشیم و در آنجا یک رهبر باید دولتی ائتلافی تشکیل دهد.»

نشست وزرای خارجه اروپایی در کی‌یف فرصتی تبلیغات را برای حامیان اوکراین پدید آورد تا پرچم‌های آبی‌رنگ اتحادیه را در پایتخت این کشور به اهتزاز در آورند. با این حال به نظر می‌رسد نتایج در میدان جنگ چندان خوشایند اوکراین و متحدانش نبوده و ضد حملات کی‌یف در فصل تابستان بدون موفقیت چشمگیر به پایان رسید.
نشست اتحادیه اروپا در کی‌یف پس از پیروزی رابرت فیکو در انتخابات هفته گذشته اسلواکی برگزار شد. جایی که این سیاستمدار اسلواک وعده داده تا در سیاست این کشور عضو اتحادیه اروپا در خصوص حمایت از اوکراین تجدید نظر کند. مجارستان هم دیگر کشوری است که در طول این مناقشه رویکرد متفاوتی نسبت به سایر اعضای اتحادیه در پیش گرفته و روابط نزدیک خود را با مسکو حفظ کرده است. در نشست کی‌یف هم وزرای خارجه مجارستان و لهستان غیبت داشتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.