کد مطلب: ۸۹۱۶۵۳

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

نیروگاه‌های تهران مصرف مازوت ندارند

نیروگاه‌های تهران مصرف مازوت ندارند

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در استان تهران و البرز به هیچ وجه مصرف مازوت در نیروگاه‌ها انجام نمی‌شود و بنزین و گازوئیل توزیعی نیز با استاندارد یورو است.

به گزارش تجارت‌نیوز، جعفر سالاری‌نسب مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی امروز چهارشنبه ۸ آذرماه در نشست خبری با اشاره آخرین وضعیت مصرف سوخت در نیروگاه‌های تهران، اظهار داشت: در استان تهران و البرز به هیچ وجه مصرف مازوت (نفت کوره) در نیروگاه‌ها صورت نمی‌گیرد و هر کسی ادعا می‌کند حتما خبرنگاران از او مستندات بخواهند.

وی افزود: بنزین و گازوئیل توزیع شده در حمل و نقل استان تهران همه با استاندارد یورو است و عدد اکتان بنزین تهران ۹۲ است، حتی گازوئیل مورد استفاده در نیروگاه‌های تهران نیز استاندارد یورو است و میزان گوگرد آن کمتر از ۱۰ ppm است.

سالاری‌نسب گفت: کیفیت بنزین و گازوئیل تولیدی در کشور را سازمان استاندارد در پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های سوخت مورد بررسی قرار می‌دهد و استانداردها کاملا رعایت می‌شود.

* مصرف بنزین ۱۳ درصد بالاتر از سال قبل است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هم‌اکنون ۸۰ درصد از مخازن نیروگاه‌ها از سوخت مایع پر شده و البته بیش از ۸۵ درصد از سوخت مصرفی نیروگاه‌های کشور گاز است.

وی توضیح داد: مصرف بنزین ۱۳ درصد بالاتر از سال قبل است و ما توانستیم مجددا ذخایر بنزین را پر کنیم و همچنین روزانه ۳۰۰ میلیون لیتر سوخت در کشور جابه‌جا می‌شود.

* قیمت گازمایع برای خانوارهای‌ فاقد لوله‌کشی گاز‌ تغییر نکرده است

سالاری‌نسب گفت: قیمت گازمایع برای خانوارهای مناطقی که فاقد لوله‌کشی گاز هستند، تغییری نکرده است و همچنان با قیمت کیلویی ۲۳۰ تومان توزیع می‌شود، اما مصرف گازمایع برای مصرف غیر از این خانوارها واقعی شده است که این افراد ۵ درصد از مصرف‌کنندگان سابق گازمایع را نیز شامل نمی‌شوند.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.