فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۶۳۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

از نگاه کارشناسان وزیر نفت چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ | اینفوگرافیک

از نگاه کارشناسان وزیر نفت چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ | اینفوگرافیک

گمانه‌زنی‌ها در رابطه با تعیین وزیر نفت دولت چهاردهم در چند روز گذشته بالا گرفته است. کارشناسان متعددی در رابطه با ویژگی‌ها و توانمندی‌های مورد نیاز وزیر نفت دولت چهاردهم در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز، اظهارنظر کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، با توجه به روزهای پایانی دولت سیزدهم، بحث‌ها در رابطه با این که چه کسی متصدی وزارت‌خانه‌های مهم در دولت چهاردهم خواهد بود بالا گرفته است. یکی از وزارت‌خانه‌های مهم و اساسی، وزارت نفت است. با توجه به تشکیل کارگروه تعیین وزیر نفت دولت چهاردهم، گمانه‌زنی‌های بسیاری در رابطه با متصدی این جایگاه، وجود دارد.

کارشناسان متعددی در رابطه با ویژگی‌ها و توانایی‌های وزیر نفت با تجارت‌نیوز، گفت‌وگو کردند. هر کدام از این کارشناسان، ویژگی اصلی یک وزیر نفت را تشریح کردند.

وزیر نفت دولت پزشکیان

توانمندی در حوزه داخلی و بین‌المللی

بنا بر نظرات کارشناسان، در نهایت وزیر نفت منتخب باید در حوزه دیپلماسی بین‌المللی، توانایی مذاکره و ترغیب شرکت‌های بزرگ بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در ایران را داشته باشند. از سوی دیگر، وزیر نفت دولت چهاردهم با توجه به مشکلات فراوان حوزه نفتی، باید اولا به شرایط آگاه بوده و در ادامه با توانمندی و قدرت اقناع، به جهت تامین سرمایه و حل مشکلات گام بردارد. داشتن توان مدیریتی در سطوح بالا در کنار شناخت کافی از مشکلات حوزه نفتی، راهگشا خواهد بود. در نهایت وزارت نفت دولت پزشکیان نیازمند فردی توانمند برای حل مسائل نفتی در حوزه داخلی و خارجی است. 

برای مطالعه بیشتر صفحه سوخت و انرژی را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.