فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۹۰۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

تعطیلی بازار لوازم یدکی به دنبال قطعی مکرر برق پاساژ کاشانی تهران

تعطیلی بازار لوازم یدکی به دنبال قطعی مکرر برق پاساژ کاشانی تهران

قطعی برق، بازار اصناف مختلف را مختل کرد. پاساژ کاشانی در بازار لوازم یدکی به دنبال قطعی‌های مکرر برق متحمل زیان‌های بسیاری شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

وزارت نیرو به دنبال بحران کمبود برق، تاکنون دست به قطعی‌های گسترده زده است. یک بار دلیل این قطعی‌ها را مشکلات فنی اعلام می‌کنند و بار دیگر به بهانه پرمصرفی شهروندان، ناکارآمدی خود را توجیه می‌کنند. 

این روزها پیرو تشدید قطعی‌های برق، صدای اصناف مختلف بلند شده است؛ از کشاورزان، صنعتگران، بازاریان و... گرفته تا ادارات خصوصی و کسب‌وکارهای کوچک. قطعی‌های مکرر روند تولید، توزیع و فروش را مختل کرده و با ادامه این روند انتظار می‌رود قیمت‌ها نیز افزایش پیدا کند. به دنبال این افزایش احتمال تشدید نارضایتی‌ها نیز وجود دارد.

قطعی برق، بازار کسب‌وکارها را کساد کرده و در پی قطعی برق در مراکز و پاساژهای تجاری، کسب‌وکار روزمره بازاریان دچار اختلال فراوانی شده است. این قطعی‌ها که بدون هیچ‌گونه برنامه‌ای رخ می‌دهد، صدای کسبه ناراضی را بلند کرده است. در جریان قطعی‌های پی‌درپی در مراکز، تجارت‌نیوز از یکی از پاساژهایی که قطعی‌های مکرر را تجربه می‌کند، یعنی پاساژ کاشانی، پیگیری کرد که در ادامه مشروح خبر را می‌خوانید.

قطع برق پاساژ کاشانی

در جریان پیگیری‌های تجارت‌نیوز مشخص شد این پاساژ با قطعی‌های مکرر برق روبه‌رو می‌شود. این قطعی‌ها بدون اعلام قبلی و بدون برنامه رخ می‌دهد. در جریان این قطعی‌ها کسبه مجبور به تعطیل کردن مغازه می‌شوند و عملاً چندین ساعت در روند فروش آنها اختلال گسترده‌ای پیش می‌آید.

این قطعی‌ها عمدتاً یک الی سه ساعته بوده و تا سه ساعت از روز تعطیلی اجباری به کسبه تحمیل می‌شود. این در حالی است که به دلیل گرانی‌ها و دیگر مشکلات اقتصادی، بدون قطعی برق هم بسیاری از اصناف، مشتری خود را از دست داده‌اند. حال با این تعطیلی‌های تحمیلی، اوضاع کسب‌وکار بحرانی‌تر از همیشه است.

این پاساژ نیز مانند بسیاری دیگر از پاساژها، بدون اطلاع قبلی، شاهد قطعی‌های گسترده بوده و مجبور به تعطیلی چندساعته می‌شود. نکته مورد توجه آنجاست که این تعطیلی‌ها صرفاً مختص این پاساژ نیست و اصناف مختلف با این بحران مواجه‌اند.

بیکاری اجباری بدون اطلاع قبلی

وزارت نیرو درباره قطعی برق شهرک‌های صنعتی، عمدتاً برنامه قطعی یک‌روزه را ارائه داده است. شایان ذکر است قطعی برق شهرک‌های صنعتی نیز محدود به یک روز نبوده است و در برخی شهرک‌ها بیش از یک روز این قطعی‌ها اتفاق می‌افتد.

اما وزارت نیرو برای دیگر اصناف نه‌تنها تدبیری نیندیشیده بلکه آنها را با قطعی‌های بی‌سابقه و چندساعته آن هم بدون اطلاع قبلی رها کرده است. ادامه این روند، فروش و توزیع بسیاری از محصولات را دچار مشکلات بیشتری خواهد کرد که شاید جبران آن بسیار سخت‌تر باشد.

برای مطالعه بیشتر صفحه سوخت و انرژی را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.