کد مطلب: ۸۹۲۲۱۲

مذاکره رئیسی و پوتین در مورد موافقتنامه تجارت آزاد و کریدور شمال-جنوب

مذاکره  رئیسی و پوتین در مورد موافقتنامه تجارت آزاد و کریدور شمال-جنوب

سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم با پوتین رئیس‌جمهور روسیه در مسکو دیدار و در مورد موضوعات مختلفی چون جنگ غزه، موافقتنامه تجارت آزاد و کریدور شمال-جنوب گفتگو کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس جمهور کشورمان در دیدار با رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه فلسطین از محورهای مورد مذاکره بین ایران و روسیه است، گفت: غزه سرزمینی است که در هر ده دقیقه یک کودک در آن به شهادت می‌رسد لذا ضرورت دارد هرچه زودتر جلوی این بمباران ها گرفته شود، باید در این رابطه راه حل سریع و فوری دنبال شود.

او با بیان اینکه در راستای سیاست همسایگی مذاکرات ما حتما میتواند توسعه پیدا کند، گفت: ایران و روسیه همکاری خوبی در حوزه انرژی، کشاورزی و کار دانش بنیان دارند و گام‌های بهتری می‌تواند در جهت منافع دو کشور و دولت برداشته شود.

وی تاکید کرد:  آنچه امروز بشریت را رنج می دهد یکجانبه گرایی و نظام ناعادلانه جهانی است و جلوه آن را می‌توان در غزه مشاهده کرد. 

رئیس جمهور تصریح کرد: آنچه در فلسطین صورت‌می‌گیرد یک نسل کشی و جنایت علیه بشریت است و باعث تاسف است که بیش از ۵ هزار کودک به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: جنایت رژیم صهیونیستی در غزه مورد حمایت آمریکا و کشورهای غربی است و تاسف بار است که سازمان های بین المللی و تشکل‌های مدعی حقوق انسان کارایی خود را از دست داده اند.

رئیسی با بیان اینکه فلسطین و مردم مظلوم و مقتدر فلسطین از محورهای مورد مذاکره بین ایران و روسیه است، افزود: غزه سرزمینی است که در هر ده دقیقه یک کودک در آن به شهادت می‌رسد لذا ضرورت دارد هرچه سریع‌تر جلوی این بمباران ها گرفته شود، باید در این رابطهکه به دغدغه ای برای بشریت تبدیل شده است، راه حل سریع و فوری دنبال شود.

وی با بیان اینکه دراین سفر پیرامون دوجانبه، منطقه و  بین الملل گفتگو خواهیم گفت: بخاطر سفری که داشتید به شما خسته نباشید می‌گوییم و این آمادگی را داشتیم‌که پرواز  شما در تهران فرود آید تا از شما میزبانی کنیم.

برنامه روسیه برای امضای موافقتنامه تجارت آزاد با ایران

در ادامه پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: مهم می‌دانیم که در مورد مسائل منطقه ای به ویژه فلسطین با یکدیگر گفتگو کنیم. اینجانب از دعوت شما استقبال می‌کنم.

وی ادامه داد: بر طبق برنامه،امضای موافقتنامه ایجاد تجارت آزاد با جمهوری اسلامی ایران با هیات اقتصادی اوراسیا در برنامه روسیه است.

رئیس جمهور روسیه گفت: وقتی بر حریم هوایی ایران پرواز می‌کردم، می‌خواستم مستقیماً در تهران فرود بیایم و ملاقات داشته باشم، اما به من گفتند که رئیس‌جمهور ایران در حال رفتن به مسکو است.

پوتین تاکید کرد: روابط دو کشور به سرعت در حال توسعه است؛ موجب امتنان خواهد بود که بهترین آرزوها را خدمت مقام معظم رهبری برسانید، چون ایشان از روابط ما حمایت می‌کنند (ایرنا).

همچنین ساعاتی پیش از این دیدار، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، گفته بود که درباره پیشرفت در کریدور بین‌المللی شمال-جنوب با همتای ایرانی خود گفت‌وگو کند (ایسنا).

 

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.