فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۰۲۵

متا مدعی شد؛ تلاش یک گروه ایرانی برای هک حساب‌ های کاربری ترامپ و مقامات دولت بایدن در واتس‌ اپ

متا مدعی شد؛ تلاش یک گروه ایرانی برای هک حساب‌ های کاربری ترامپ و مقامات دولت بایدن در واتس‌ اپ

متا مدعی است که گروه ایرانی تلاش کرده تا حساب‌های کاربری ترامپ و مقامات بایدن در واتس‌اپ را هدف قرار دهد.

به گزارش تجارت نیوز،

متا مدعی شد: تلاش‌های احتمالی برای هک کردن حساب‌های واتس‌اپ مقامات آمریکایی از دولت جو بایدن گرفته تا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را شناسایی کرده است و همان گروه هکری ایرانی که در اوایل ماه جاری کمپین ترامپ را به خطر انداخته بود در این مورد نیز در تلاش برای ضربه زدن بوده است.

شرکت مادر فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ این تلاش را به عنوان یک «خوشه کوچکی از فعالیت های مهندسی اجتماعی احتمالی در واتس اپ» توصیف کرد که شامل حساب هایی است که به عنوان پشتیبانی فنی برای AOL، گوگل، یاهو و مایکروسافت ظاهر می شوند.

متا این فعالیت را به APT42 نسبت داد. متا مدعی است این تلاش کار یک گروه هکری است که به طور گسترده گمان می رود با یک بخش اطلاعاتی در داخل ایران مرتبط است که به دلیل قرار دادن نرم افزارهای نظارتی بر روی تلفن های همراه قربانیان خود مشهور است. به گفته محققانی که گروه را دنبال می‌کنند، این نرم‌افزار گروه را قادر می‌سازد تا تماس‌ها را ضبط کند، پیام‌های متنی را بدزدد و دوربین‌ها و میکروفون‌ها را بی‌صدا روشن کند.

در بیانیه شرکت نامی از افرادی که هدف قرار گرفته‌اند ذکر نشده و تنها گفته شده است که هکرها «به نظر می‌رسد که بر مقامات سیاسی و دیپلماتیک، تجاری و سایر شخصیت‌های عمومی، از جمله برخی مرتبط با دولت بایدن و رئیس‌جمهور سابق ترامپ تمرکز کرده‌اند».

گفتنی است سخنگوی نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل در نیویورک در ایمیلی گفت: «دولت ایران قصد یا انگیزه‌ای برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ندارد.»

منبع : شفقنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.