خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۰۷۹۳

دولت به ارائه بسته معیشتی به خانوارهای کم درآمد مکلف شد/ راه‌اندازی کامل پنجره واحد حمایتی خانوار توسط وزارت کار

دولت به ارائه بسته معیشتی به خانوارهای کم درآمد مکلف شد/ راه‌اندازی کامل پنجره واحد حمایتی خانوار توسط وزارت کار

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را موطف کردند تا به ارائه اقلام ضروری در قالب بسته معیشتی پایه به خانوارهای کم درآمد به صورت کالابرگ الکترونیکی اقدام کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت صبح امروز ( یکشنبه) مجلس، گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی کرده و بند پ ماده ۳۱  لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند پ ماده ۳۱ لایحه برنامه؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با طراحی نظام تأمین اجتماعی چندلایه، مبتنی بر آزمون وسع با هدف کاهش فقر مطلق و بهبود توزیع درآمد و با شناسایی اقشار کم درآمد با رویکرد اجتماع محور نسبت به ارائه اقلام ضروری در قالب بسته معیشتی پایه به خانوارهای کم درآمد به صورت کالابرگ الکترونیکی اقدام نماید.

وزارت کار مکلف به راه‌اندازی کامل پنجره واحد حمایتی خانوار شد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در ادامه بررسی مواد الحاقی کمیسیون تلفیق بند ت ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است تا پایان سال اول اجرای برنامه، پنجره واحد خدمات حمایتی و پرونده الکترونیک رفاهی افراد یا خانوار را به طور کامل راه‌اندازی نماید.

دستگاه‌های اجرائی که به هر شکل از اقشار آسیب‌پذیر حمایت می‌کنند مکلفند تمامی حمایت‌های نقدی و غیرنقدی خود را از طریق این پنجره ارائه دهند. متقاضیان دریافت حمایت‌ها نیز باید از این طریق برای دریافت حمایت‌های مذکور اقدام کنند.

 

 

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.