فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۱۴۳

اساتید اخراجی و تعلیقی کم و بیش بازگشته اند

اساتید اخراجی و تعلیقی کم و بیش بازگشته اند

سیمایی صراف وزیر علوم در جمع خبرنگاران توضیحاتی درمورد بازگشت اساتید منتقد که در دوره دولت قبل اخراج شدند، ارائه داد.

به گزارش تجارت نیوز،

 سیمایی صراف، وزیر علوم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اساتیدی بوده اند که در دوره قبل تعلیق و یا اخراج شده اند اما در دولت جدید به دانشگاه بازگشته باشند؟ گفت: بله، کم و بیش بازگشته اند اما حضور ذهن ندارم که چه تعداد هستند. 

وی در واکنش به استعفای رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: رییس دانشگاه تربیت مدرس در دوره آقای زلفی گل استعفا داده بودند اما موافقت نشد. مجدد ایشان استعفا داده اند و در حال حاضر سر پست خود نیستند.

وزیر علوم همچنین در واکنش به احکام تعلیق چندین دانشجو در هفته های اخیر در دانشگاه‌های تبریز، تربیت مدرس و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران گفت:این افراد مجدد می‌توانند شکایت کنند. اگر کسی محکومیت انتظامی و انضباطی پیدا کرد می تواند شکایت کند و از فرصتی که رییس جمهور و معاون اول در این رابطه ایجاد کرده اند، می توانند استفاده کنند و در کمال بی طرفی بررسی خواهد شد.

حسین سیمایی صراف در جمع خبرنگاران تأکید کرد: قائدتا در خصوص دانشجویان یا اساتید بازداشتی یا آنهایی که پرونده قضایی دارند ما دخالتی در امور قضایی نمی‌تاونیم داشته باشیم ولی یک تفاهم خیلی با قوه قضایی خوبی داریم که در خصوص پرونده‌های دانشجویی و اعضای هیات علمی که احیاناً در این قضایا و حوادث گرفتار شدن در کارگروهی نظرات ما را هم بشنوند.

وی ادامه داد: من مطمئن نیستم قوه قضاییه مجدد پرونده را بررسی بکند ولی به ما این قول را داده اند که در یک کارگروهی پرونده‌ها دوباره مطرح بشود.

سیمایی صراف در پایان گفت: امیدواریم که با طرح آن پرونده‌ها و شنیدن حرف ها و شناخت و گزارش‌ها و کارشناسی‌های ما، تجدیدنظری در آرای آنها هم صورت بگیرد.

منبع : انتخاب

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.