فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۰۹۷

ماجرای محمد میرموسوی و فوت او در حادثه لاهیجان چیست؟

ماجرای محمد میرموسوی و فوت او در حادثه لاهیجان چیست؟

ماموران بعد از بازداشت، محمد میرموسوی را به قسمت پشت پاسگاه پلیس لاهیجان که فاقد دوربین بوده است برده‌اند و به شدت کتک زده‌اند.

به گزارش تجارت نیوز،

الیاس حضرتی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ایران اعلام کرد با دستور مسعود پزشکیان به وزیر کشور، یک کمیته برای بررسی «تمامی جوانب» کشته شدن یک مرد جوان در بازداشت پلیس لاهیجان تشکیل شده و قرار است نتیجه آن به هیئت وزیران گزارش شود. 

روز ۷ شهریور قوه قضاییه بدون نام بردن از فرد جان باخته اعلام کرد ۵ نفر از کارکنان نیروی انتظامی در ارتباط با مرگ یک نفر در بازداشت پلیس لاهیجان بازداشت شده‌اند. 

گروه‌های حقوق بشری با انتشار عکس‌هایی هویت فرد جان باخته را محمد میرموسوی اعلام کرده‌اند. 

روز ۸ شهریور ویدیوهایی از مراسم خاکسپاری او و همچنین لحظه شستن جسد محمد میرموسوی منتشر شد که آثار شکنجه و ضرب و جرح شدید روی بدن او دیده می‌شود. فردی که در این ویدیو حرف می‌زند با اشاره به دو نقطه روی کمر محمد میرموسوی می‌گوید «اینجاها سوراخ شده است». 

براساس گفته‌های منابع محلی که با شرایط پاسگاه پلیس لاهیجان آشنایی دارند، ماموران بعد از بازداشت، محمد میرموسوی را به قسمت پشت پاسگاه پلیس لاهیجان که فاقد دوربین بوده است برده‌اند و به شدت کتک زده‌اند.

آپدیت: وزیر کشور در پی دستور رییس جمهور در خصوص بررسی تمامی جوانب حادثه رخ داده در لاهیجان، هیئت تحقیق ویژه ای را برای بررسی کامل و همه‌جانبه تعیین و به محل اعزام کرد.

منبع : یورونیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.