کد مطلب: ۸۹۰۵۵۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت طلای جهانی / تداوم رالی صعودی انس طلا

پیش بینی قیمت طلای جهانی / تداوم رالی صعودی انس طلا

رفتار قیمت انس جهانی طلا نشان می‌دهد پس از ثبت چرخش در کف 1932 دلار، در آستانه شکست کانال نزولی خود قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، هفته‌های گذشته در واکنش به توقف گسترش تنش‌های ژئوپلتیک جنگ غزه به کشورهای اطراف از جمله لبنان، شاخص ترس که نمایی از سنتیمنت کلی بازار است، کاهش یافت. این موضوع تاثیر زیادی بر افزایش عرضه‌ها و از دست رفتن کانال دو هزار دلاری انس داشت.

پیش از این روند کاهشی ارزش انس طلای جهانی در برابر اسکناس سبز، سه هفته متوالی رالی صعودی برخلاف تاثیر چندین مولفه مهم که رای به تقویت دلار می‌دادند، رخ داده بود. از جمله این عوامل، عدم افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده و داده‌های ضعیف مخابره شده از اقتصاد چین به‌عنوان بزرگترین مصرف‌کننده طلا در جهان بود.

در نهایت هم صحبت‌های جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، پیرامون تداوم رویکرد داده‌محور فد جهت تحقق هدف تورمی دو درصدی و احتمال بالاماندن نرخ‌ها به مدت طولانی‌تر با توجه به مطلوبیت داده‌های اقتصادی در ایالات متحده بود که زمینه تضعیف ارزش انس طلای جهانی در برابر دلار را فراهم می‌کرد. 

پیش بینی قیمت طلای جهانی

آنالیز تکنیکال انس طلای جهانی نشان می‌دهد، این فلز گرانبها در آستانه خروج از کانال نزولی یک‌ماهه خود قرار گرفته است. 23 اکتبر بود که با ثبت سقف 2009 دلاری، طلای جهانی در روند نزولی خود قرار گرفت. رالی نزولی تا  قیمت 1932 دلار ادامه داشت. برخوردهای زیاد قیمت و تکریم آن به سقف و کف کانال داینامیک ترسیم شده، اعتبار آن را در نگاه تکنیکالیست‌ها افزایش می‌دهد.

2023-11-15 17 12 52

بررسی رفتار قیمت در نقطه چرخش 1932 دلار نشان می‌دهد، قیمت طلا با ثبت الگوی سروشانه معکوس، نقطه عطف رفتار نزولی خود را شکل داده است. از سوی دیگر کراس میانگین متحرک 50 بالاتر از میانگین 100 نشانه دیگری از گارد صعودی انس طلای جهانی می‌دهد.

در سناریوی صعودی، در صورتی که شکست کانال تکمیل شود، اهداف قیمتی 1987 و 1993 دلار برای انس جهانی طلا فعال خواهد شد. به نظر می‌رسد پتانسیل صعودی انس که در عوامل فاندامنتالی بررسی شده نهفته است، راه این فلز گرانبها برای رسیدن به تارگت‌های خود را هموار می‌کند. 

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.