خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۱۶۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت طلای جهانی / تامین سوخت رالی صعودی انس با چرخش فدرال رزرو

پیش بینی قیمت طلای جهانی / تامین سوخت رالی صعودی انس با چرخش فدرال رزرو

انس جهانی طلا در آستانه ثبت رشد برای پنجمین روز متوالی است. رالی بیش از 60 دلاری طلای جهانی تنها در پنج روز اخیر به دلیل رشد انتظارات مبنی بر کاهشی شدن نرخ بهره ایالات متحده در سال آتی رقم خورده است. آیا رشد انس بی‌وقفه ادامه خواهد یافت؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلای جهانی در آغاز معاملات روز جاری، در سقف 6 ماهه اخیر قرار گرفت. با این حال، روند معاملات تا این لحظه به گونه‌ای پیش رفته است که نوار چهار روزه کندل‌های سبز انس طلای جهانی در حال اتمام است.

چرخش سیاست‌های فدرال رزرو؛ راه هموار انس برای صعود

در غیاب داده‌های اقتصادی ایالات متحده تا پیش از شروع معاملات چهارشنبه، قیمت طلا تحت تاثیر Fedspeak و انتظارات کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در سال 2024 به افزایش خود ادامه می‌دهد.

پس از اینکه بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده فروش خود را به سطح 4.27 درصدی رساند (سطحی که آخرین بار 15 سپتامبر در آن دیده شده بود) شاخص دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح سه ماهه اخیر خود یعنی 102.47 واحد رسید. این سقوط دلار و بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری را می‌توان به رشد انتظارات برای کاهشی‌شدن نرخ بهره فدرال رزرو در سال آتی نسبت داد.

گفته‌های داویش اخیر کریستوفر والر، یکی از اعضای فدرال رزرو، زمزمه‌های چرخش سیاست‌های بانک مرکزی ایالات متحده را روانه بازار طلای جهانی کرد. والر در سخنرانی خود در روز سه‌شنبه گفت: من به طور فزاینده‌ای مطمئنم که سیاست‌ فعلی برای کندکردن اقتصاد و بازگرداندن تورم به سطح دو درصدی مناسب است. وی در ادامه افزود: اگر کاهش تورم چند ماه دیگر ادامه یابد می‌توانیم نرخ سیاست را کاهش دهیم به این دلیل که تورم کمتر است. 

انتظارات معامله‌گران طلای جهانی در ارتباط با چرخش سیاست‌های فدرال رزرو و افزایش احتمال کاهش نرخ بهره، به حمایت از قیمت انس طلای جهانی در مسیر صعود ادامه خواهد داد. با این حال، بازنگری رو به بالا در داده‌های سه ماهه سوم تولید ناخالص داخلی آمریکا و جو گسترده‌‌تر بازار، می‌تواند باعث عقب‌نشینی اصلاحی قیمت طلا شود. این نکته به خریداران دلار آمریکا اجازه می‌دهد تا مدتی استراحت موقت داشته باشند.

پیش بینی قیمت طلای جهانی

در حال حاضر همه نگاه‌ها به داده‌های مربوط به هزینه‌های مصرف شخصی- شاخص قیمت و داده‌های مربوط به تورم منطقه اروپا معطوف است که در روز پنج‌شنبه ارائه خواهند شد. این داده‌ها در کنار هم انتظارات بانک‌های مرکزی از نرخ بهره را ارزیابی خواهند کرد.

در آخرین روز معاملاتی هفته (جمعه) سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، مورد توجه خواهد بود. دیدگاه‌ پاول می‌تواند با تقویت انتظارات کاهشی نسبت به نرخ بهره در سال آتی، صعود انس را به سوی قیمت‌های بالاتر تسهیل کند.

شایان ذکر است این آخرین حضور پاول قبل از آغاز دوره خاموشی فدرال رزرو است و از این جهت نیز اهمیت فراوانی برای مشخص شدن جهت چشم‌انداز معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار پیش از نشست سیاست‌گذاری بعدی در تاریخ 12 تا 13 دسامبر دارد. 

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.