فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۵۰۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت دلار ۶ شهریور ۱۴۰۳ / واکنش دلار به سیگنال‌های منفی کاهش یافت

پیش بینی قیمت دلار ۶ شهریور 1403 / واکنش دلار به سیگنال‌های منفی کاهش یافت

قیمت دلار در شروع به کار بازارهای مالی در روز دوشنبه با افزایش هزار و ۴۰۰ تومانی بازگشایی شد، اما در ادامه این روند افزایشی با کاهش ۲۵۰ تومانی کمی تعدیل شد. معامله‌گران معتقدند واکنش دلار به رخدادهای نامساعد سیاسی همانند گذشته، واکنش‌های بزرگی نیست و این اسکناس در محدوده‌‌ای مشخص نوسان دارد.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت دلار در سومین روز هفته با افزایش هزار و ۴۰۰ تومانی بازگشایی شد، اما در ادامه کاهش محدودی پیدا کرد. روند صعودی اسکناس دلار متاثر از رشد تنش در منطقه خاورمیانه رخ داد. اسکناس دلار در روز دوشنبه در نیمه کانال پایانی کریدور پنجم بسته شد.

افزایش تنش در منطقه خاورمیانه و ازسرگیری درگیری میان اسرائیل و حماس در روز یکشنبه، ریسک‌های سیاسی را رشد داد و منجر به افزایش قیمت درهم و تتر شد.

پیش بینی قیمت دلار

معامله‌گران رشد قیمت درهم، افزایش تقاضای دلار و ورود اسکناس آمریکایی به کریدور ششم را از تبعات اخبار نامساعد سیاسی می‌دانند که روانه بازارها شده است. با وجود این به نظر می‌رسد قیمت تعادلی دلار در پایین کریدور ششم شکل گرفته است.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند بهبود درآمدهای نفتی، افزایش مداخله بانک مرکزی در بازارهای مالی، برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا، کاهش فعالیت‌های اقتصادی در نیمه ابتدایی سال و بهبود ذخایر ارزی کشور، منجر به نوسان محدود قیمت دلار در زمان‌هایی شده که بازار تحت تاثیر اخبار منفی قرار می‌گیرد.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، قیمت دلار در منطقه خاکستری است. آنها این محدوده را کانال هشتم کریدور پنجم و کانال دوم کریدور ششم می‌دانند.

به نظر می‌رسد روند قیمت دلار در هفته‌های پیش رو حتی با وجود تنش در منطقه خاورمیانه از محدوده ذکرشده بالاتر نخواهد رفت و این محدوده خواست سیاست‌گذار است.

قیمت تتر به کانال ۵۹ هزار تومانی برگشت

قیمت درهم روز دوشنبه با افزایش ۹۰ تومانی ۱۶ هزار و ۱۵۰ تومانی بسته شد. قیمت تتر در نخستین معاملات روز دوشنبه در کریدور ششم معامله شد اما در ادامه کاهش ۵۵۰ تومانی پیدا کرد و در سطح ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومانی قرار گرفت.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۸ هزار و ۵۶۰ تومانی معامله شد و رشد هزار و ۵۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۶ هزار و ۵۴۰ تومانی ایستاد و افزایش ۴۰۰ تومانی پیدا کرد.

گفتنی است روز دوشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۱۴۵ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۵ هزار و ۲۹۵ تومانی عرضه شد و حدود ۵۰ تومان گران شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.