فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۹۱۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت دلار ۸ شهریور ۱۴۰۳ / نقدینگی حساب های وکالتی، مانع کاهش قیمت دلار شد؟

پیش بینی قیمت دلار ۸ شهریور 1403 / نقدینگی حساب های وکالتی، مانع کاهش قیمت دلار شد؟

قیمت دلار روز چهارشنبه با رشد ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومانی بازگشایی شد و در نیمه کانال پایانی کریدور پنجم معامله شد. معامله‌گران، افزایش محدود قیمت دلار را با وجود آرامش نسبی فضای سیاسی متاثر از رشد تقاضا می‌دانند. آنها معتقدند آزادسازی پول حساب‌های وکالتی منجر به افزایش تقاضا شده است؛ اما ارزپاشی سیاست‌گذار مانع رشد شارپی قیمت دلار شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت دلار روز چهارشنبه در میانه کانال ۹ از کریدور پنجم بسته شد و افزایش محدودی داشت. افزایش محدود قیمت دلار را می‌توان روند طبیعی بازار ارز دانست، اما برخی معامله‌گران معتقدند رشد تقاضا برای دلار مانع برگشت قیمت دلار به کانال هشتم از کریدور پنجم شده است.

پیش بینی قیمت دلار

به نظر می‌رسد با وجود سیگنال‌های مساعدی که در خصوص آمادگی ایران برای رفع تحریم‌ها روانه بازارها می‌شود، قیمت دلار به رسم گذشته باید با افت پلکانی همراه شود. امید می‌رفت این اسکناس با سیگنال‌های مساعد به کانال هشتم از کریدور پنجم برگردد، اما برخی معامله‌گران معتقدند افزایش نقدینگی در بازار ارز و دسترسی مردم به نقدینگی حساب‌های وکالتی خودرو، تقاضا در بازار ارز را افزایش داده است.

آنها معتقدند با وجود طرح‌های مختلفی که بانک‌ها برای ممانعت از خروج این پول‌ها ارائه می‌دهند اما مردم ترجیح می‌دهند در دارایی‌های امن‌تر با بازدهی بهتری سرمایه‌گذاری کنند. باید در نظر داشت سیاست‌ بانک مرکزی تثبیت قیمت دلار است و با ارزپاشی مانع رشد قیمت این اسکناس می‌شود.

گفتنی است یکی از مشاوران پیشین باراک اوباما، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا گفته است، کامالا هریس در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، به دنبال یک توافق هسته‌ای جدید با ایران است. در کنار این موضوع تاکید مسعود پزشکیان در مراسم معارفه وزیر امور خارجه بر رفع تحریم‌ها، خوشبینی نسبت به آینده سیاسی کشور را افزایش داده است و همین موضوع انتظارات تورمی را تا حدودی کاهشی کرده است.

قیمت تتر با دلار در یک خط ایستاد

قیمت درهم روز چهارشنبه با رشد ۱۴۰ تومانی با قیمت ۱۶ هزار و  ۱۹۰ تومانی بسته شد. قیمت تتر در پنجمین روز هفته رشد ۱۰۰ تومانی داشت و در سطح ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومانی قرار گرفت.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۸ هزار و۵۹۰ تومانی معامله شد و رشد ۱۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۶ هزار و ۱۶۰ تومانی ایستاد و افزایش ۲۰۰ تومانی داشت.

گفتنی است روز چهارشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۵ هزار و ۳۴۵ تومانی عرضه شد و رشد ۵۰ تومانی داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.