فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۹۳۸

حجم معاملات گواهی شمش طلا به بیش از ۸ تن رسید

حجم معاملات گواهی شمش طلا به بیش از 8 تن رسید

با معامله بیش از ۵۰ کیلوگرم شمش طلا در بازار گواهی سپرده بورس کالای ایران طی روز گذشته، حجم این معاملات از زمان راه اندازی تاکنون از ۸ تن عبور کرد تا رکورد جدیدی در تاریخ این معاملات به ثبت برسد.

به گزارش تجارت نیوز،

جدیدترین آمار ثبت شده در معاملات گواهی سپرده شمش طلا نشان می دهد که به دلیل استقبال گسترده سرمایه گذاران از این ابزار مالی مبتنی بر طلا، حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا از زمان راه اندازی به بیش از ۸.۱ تن شمش به ارزش بیش از ۳۲ همت رسید.

به اعتقاد کارشناسان، دلیل استقبال معامله گران از این بازار به دلیل وجود مزایای متعدد همچون سهولت در معاملات، نداشتن ریسک های سنتی بازار فیزیکی طلا و امکان ورود به بازار طلا با مبلغی کمتر از ۵۰۰ هزار تومان است.

هم اکنون ۶۰۰ هزار مشتری به طور مستقیم و یا غیرمستقیم از طریق صندوق های طلا در معاملات گواهی سپرده شمش طلا فعال هستند و این رویه نشان می دهد عموم مردم نیز در حال آشنایی با ابزارهای مالی طلا در بازار سرمایه هستند. به طوریکه امروز هر فردی می تواند با حداقل سرمایه و از مسیر صندوق های طلا یا گواهی طلا در این بازار جذاب سرمایه گذاری کند و دیگر ریسک های سنتی و قدیمی سرمایه گذاری در بازار فیزیکی طلا همچون ریسک سرقت و نگهداری، کیفیت و عیار، مراجعه به بازار و ... را نداشته باشد.

منبع : کالاخبر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.