فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۱۷۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت دلار ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ / بخت بدشانس‌های قرعه‌کشی خودرو در بازار ارز باز می‌شود؟

پیش بینی قیمت دلار ۱۰ شهریور 1403 / بخت بدشانس‌های قرعه‌کشی خودرو در بازار ارز باز می‌شود؟

قیمت دلار در هفته ابتدایی شهریور با بازدهی مثبت و رشد هزار تومانی به کار خود پایان داد. روند صعودی قیمت این اسکناس در هفته نیمه تعطیل اخیر تحت تاثیر اخبار نامساعد از منطقه خاورمیانه قرار گرفت. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی این اسکناس می‌توانست به راحتی کریدور ششم را فتح کند؛ اما این خواست سیاست‌گذار نبود. موضوع آزادسازی پول‌های بلوکه شده در حساب‌های وکالتی نیز مساله‌ای است که در هفته نیمه تعطیل آتی ممکن است به چالشی برای بازار ارز تبدیل شود.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت دلار هفته اول شهریور را با رشد هزار تومانی و بازدهی مثبت ۱.۷۰ درصدی به پایان رساند. روند قیمت دلار در هفته اخیر محدود به نوسانات رفت و برگشتی ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی در منطقه‌ای مشخص بود. این اسکناس در آخرین معامله روز پنجشنبه در نیمه بالایی کانال نهم از کریدور پنجم به کار خود پایان داد.

در هفته اول شهریور موضوع افزایش تنش در منطقه خاورمیانه و تشدید درگیری میان حماس و رژیم صهیونیستی در تعطیلی روز یکشنبه چهارم شهریور، قیمت دلار را بعد از بازگشایی در روز دوشنبه در کانال پایانی کریدور پنجم نشاند. به نظر می‌رسد بازار ارز نسبت به رویدادهای سیاسی واکنش‌های شارپی گذشته را ندارد و با تحرکات قیمتی آرام‌تری معامله می‌شود. اسکناس دلار در روزهای هفته اخیر با تلرانس ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی در منطقه قیمتی مشخصی روند الاکلنگی داشت.

پیش بینی قیمت دلار

در هفته‌های گذشته موضوع بلوکه شدن پول متقاضیان شرکت در قرعه‌کشی خودرو در حساب‌های وکالتی توانست تا حدودی نقدینگی را از سمت بازار ارز منحرف کند. در میانه هفته گذشته قرعه‌کشی انجام شد و با وجودی که بانک‌ها طرح‌های متنوعی به مشتریان برای نگهداری پولشان در حساب‌های وکالتی پیشنهاد دادند؛ اما بخشی از این پول روانه بازار ارز شد. اکنون این نگرانی وجود دارد که در هفته‌ دوم شهریور نیز بخشی از تقاضای دلار از سمت متقاضیان بدشانس خودرو باشد که تصمیم دارند برای حفظ ارزش داراییشان ارز بخرند. با این وجود کارشناسان اقتصادی بر موضوع تثبیت قیمت دلار در منطقه‌ای مشخص تاکید می‌کنند.

به نظر می‌رسد در هفته آتی به جهت تعطیلی روزهای دوشنبه ۱۲ شهریور و چهارشنبه ۱۴ شهریور  روزهای نسبتا آرامی در انتظار بازار ارز باشد.

تحلیلگران بازارهای مالی در صورت برقراری آرامش سیاسی روند رنج در هفته دوم شهریور برای دلار پیش‌بینی می‌کنند. آنها نیمه کانال هشتم از کریدور پنجم را کف قیمت اسکناس آمریکایی می‌دانند و سقف قیمت دلار را در کوتاه‌مدت کانال دوم از کریدور ششم در نظر می‌گیرند.

تتر ۶۰ هزار تومانی شد

قیمت درهم روز پنجشنبه با رشد ۳۰ تومانی با قیمت ۱۶ هزار و ۲۲۰ تومانی بسته شد. قیمت تتر در آخرین روز هفته رشد ۶۰۰ تومانی داشت و در سطح ۶۰ هزار و ۲۰۰ تومانی قرار گرفت.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۸ هزار و۵۸۰ تومانی معامله شد و کاهش ۱۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۶ هزار و ۸۰ تومانی ایستاد و کاهش ۲۰۰ تومانی داشت.

گفتنی است روز پنجشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۲۰۹ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۵ هزار و ۳۹۶ تومانی عرضه شد و رشد محدود ۱۰ تومانی داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.