فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۱۹۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت دلار ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / قیمت دلار در کریدور پنجم حبس شده است؟

پیش بینی قیمت دلار 20 شهریور 1403 / قیمت دلار در کریدور پنجم حبس شده است؟

قیمت دلار روز دوشنبه نوسان محدودی داشت و با همان رقم روز یکشنبه معامله شد. سیاست‌گذار تلاش دارد با ارزپاشی سیاست تثبیت قیمت این اسکناس را ادامه دهد و دلار را در محدوده‌ای مشخص حفظ کند. معامله‌گران معتقدند روند رنج اسکناس دلار در هفته جاری ادامه دارد.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت دلار روز دوشنبه نوسان محدود ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی داشت و در نیمه بالایی کانال پایانی کریدور پنجم معامله شد. بررسی بازار ارز حکایت از کاهش نسبتا محدود تقاضا دارد و معامله‌گران این موضوع را ناشی از احتیاط معامله‌گران برای خرید و فروش و امید به روند کاهشی قیمت‌ها در روزهای آینده می‌دانند.

معامله‌گران معتقدند بازار ارز همچنان با سیاست نهاد تصمیم‌گیر کنترل می‌شود و این روند رنج، بخشی از برنامه سیاست‌گذار برای دلار است.

سیگنال هسته‌ای به بازار ارز رسید؟

گفتنی است روز دوشنبه در نشست فصلی شورای حکام آژانس، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در سخنرانی آغازین خود ادعاهایی را درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مطرح کرد. وی ضمن تاکید بر اینکه هیچ پیشرفتی در ۱۵ ماه گذشته در زمینه اجرایی شدن بیانیه مشترک چهارم مارس ۲۰۲۳ حاصل نشده است، عنوان کرد: «من از ایران می‌خواهم بیانیه مشترک را با به کار بستن جدی پیشنهادات مشخص آژانس بیانیه مشترک اجرایی کند.»

او درباره تعامل با مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری جدید ایران گفت: «پس از انتخابات در ایران،‌ من با رئیس‌جمهور پزشکیان تبادل پیام کرده و آمادگی‌ام را برای دیدار با او در تهران به منظور ازسرگیری گفت‌وگوها و همکاری میان آژانس و ایران ابراز کردم. او موافقت کرد که در موقعیتی مناسب دیدار کنیم.

پیش بینی قیمت دلار

اخبار مربوط به موضوعات هسته‌ای همواره مورد توجه معامله‌گران قرار دارد و در سومین روز هفته نیز این خبر در صدر توجه بازار ارز قرار داشت.

در همین راستا فعالان بازار ارز معتقدند معمولا سیاست‌مدارها و بانک‌ها در این مواقع سعی می‌کنند با انتشار اخبار و برخی اقدامات، نزول یا ثبات بازار ارز را به حساب خود بگذارند. آنها می‌گویند بانک مرکزی با چند مرحله فروش و حراج سکه و اخبار سیاسی در خصوص مذاکرات برجام امید دارد به دلار شیب نزولی بدهد.

درهم ۵۰ تومان گران شد

گفتنی است قیمت درهم روز یکشنبه با رشد ۵۰ تومانی در سطح ۱۶ هزار و ۲۹۰ تومانی قرار گرفت. قیمت تتر با قیمت دلار تراز شد و در سطح ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومانی قرار گرفت.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۸ هزار و ۰۴۰ تومانی معامله شد و کاهش ۱۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۵ هزار و ۹۱۰ تومانی ایستاد و افت ۱۵۰ تومانی داشت.

گفتنی است روز یکشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۳۲۵ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۵ هزار و ۷۱۳ تومانی عرضه شد و افزایش ۵۰ تومانی داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.