فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۸۵۶۶

پیش بینی اتحادیه طلا و جواهر از وضعیت بازار طلا/ قیمت ها کاهش می یابد؟

پیش بینی اتحادیه طلا و جواهر از وضعیت بازار طلا/ قیمت ها کاهش می یابد؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، گفت: انتظار کاهش قیمت طلا در آینده نزدیک بسیار پایین و بعید است.

به گزارش تجارت نیوز،

نادر بذرافشان اظهار داشت: ممکن است با تغییرات انس جهانی و نوسانات بازار ارز و اخبار و تنش‌های سیاسی در منطقه، نرخ طلا هم نوسانات مثبت و منفی یک تا ۵ درصدی داشته باشد، اما احتمال اینکه در بلند مدت بیش از این نرخ طلا تغییر کند، وجود ندارد.

وی درباره وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: امروز بازارهای جهانی با کاهش نرخ انس کار خود را آغاز کردند و نرخ انس جهانی تقریبا با ۷ دلار کاهش به ۲۶۵۳ دلار رسیده است.

وی ادامه داد: در بازارهای داخلی هم نسبت به اوج و افزایشی که داشته امروز شاهد تغییر جزیی قیمت‌ها در بازار طلا بودیم بطوری که امروز دوشنبه- نهم مهرماه- هر گرم طلای ۱۸ عیار تا ۵ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید تا ۱۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و قیمت سکه طرح قدیم هم تغییری پیدا نکرد و نرخ نیم سکه و ربع سکه هم حدود ۱۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه بخشی از کاهش قیمت طلا ناشی از کاهش انس جهانی و بخشی هم کنترل قیمت ارز در بازارهای داخلی بوده، گفت: البته هیچ التهابی هم در بازار برای خرید طلا و مصنوعات طلا دیده نمی‌شود. در اوج افزایش قیمت‌ها و در شرایطی که نرخ انس جهانی ۱۵۰ دلار افزایش پیدا کرد، نسبت به سنوات گذشته هیچ گونه التهاب و خرید هیجانی در بازار دیده نشد که یکی از دلایل آن نبود قدرت خرید از سوی مردم بوده است.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.